15/10/08

Escalopes de gall dindi a l’Oporto

La recepta que us proposo a continuació és fruit d’una improvisació d’última hora. Aquest diumenge, a les tres del migdia, encara estàvem acabant d’enllestir les feixugues tasques domèstiques que sempre ens deixem per última hora...
Al congelador només hi tenia algunes escalopes de gall dindi i, a la nevera, poca cosa que m’inspirés. Però al meu armari dels tresors hi vaig trobar un potet de ceba confitada que vam portar del Périgord i una ampolleta en miniatura d’Oporto que em va portar la Júlia Martín –amiga i companya de feina- del seu viatge per Mèrida i rodalies.

Amb aquests tres ingredients i uns xampinyons laminats que vaig trobar al calaix de les verdures, vaig improvisar aquest plat que va tenir un èxit absolut. L’Aleix, que gairebé mai em posa més d’un 8 –diu que he de tenir incentius per millorar- em va posar un 9’5. La veritat és que, per haver-ho preparat en 20 minuts, va resultar prou bé.

Ingredients per a 2 persones:

6 escalopes primes de gall dindi
un pot petit de confitura de ceba
una ampolla en miniatura d’Oporto
una safata de xampinyons laminats
¼ de got de brou de pollastre (Gallina Blanca)
1 cullerada de julivert picat
oli d’oliva, sal i pebre

Preparació:
Temps estimat:
20 minuts

  • Primer de tot salpebreu les escalopes de gall dindi i fregiu-les amb una cullerada d’oli d’oliva en una cassola. Si no teniu gall dindi també podeu fer servir pollastre i suposo que amb vedella també pot quedar bé.
  • Retireu les escalopes de la cassola i desgreixeu-la amb l’Oporto. Deixeu que faci xup-xup durant un minut i afegiu-hi la ceba confitada. Abaixeu el foc i remeneu. Quan s’hagi begut el suc, afegiu-hi el brou de pollastre i deixeu reduir.
  • Mentrestant, renteu els xampinyons i coeu-los en un paella a part. Empolvoreu-los amb el julivert picat i afegiu-los, amb el suc que han deixat anar, a la cassola amb la ceba confitada.
  • Afegiu les escalopes de gall dindi amb el seu suc i deixeu coure tot junt durant 2 minuts, procurant regar les escalopes amb el suquet.

Una autèntica delícia!

4 comentarios:

xisco dijo...

ja ho val... avui no he pogut dinar perque havia d'anar a s'autoescola i feia tard, i veient totes aquestes delicies me fa venir una salivera... això si m'ho envies per e-mail no m'ho podré menjar no?

La Taula d'en Bernat dijo...

Si vols ho provo...

La cuina vermella dijo...

Doncs Anna, ja que envies les escalopes per correu electrònic anima't i envian's aquesta delícia cap a Mollet.

dolorss dijo...

Carai, quines receptes!!! ara me les miraré detingudament però totes son estupendes. Apa, ara a disfrutar de la lectura i a copiar-les.