19/5/08

Mandonguilles amb sípia

Recepta cedida per Irene Tortajada


Avui us vull presentar a la Irene, una alumna meva que només amb tretze anys ha estat capaç de fer aquest plat tan apetitós. Si continua així ben aviat serà tota una senyora chef...

Ingredients per a 4 persones:

1 sípia gran a trossos
1 melsa de sípia
600 g de carn picada de porc
1 ou
Molla de pa empapada amb llet
Una mica de farina
1 litre de brou de peix
1 picada d’ametlles, julivert i pa torrat
1 ceba
3 tomàquets
Julivert
Sal, pebre, oli d’oliva.

Preparació:
  • Es barreja en un bol la carn picada, la motlla de pa amb la llet i l’ou, i s’hi afegeix una mica de sal, pebre i julivert picat. Es fan boles no gaire petites amb la mescla i es passen per la farina. Es fregeixen tan sols per daurar-les una mica i es reserven.
  • Es ratlla el tomàquet i es pica la ceba i se’n fa un sofregit. Afegiu sal i una mica de sucre per tal que el tomàquet no quedi àcid. Un cop estigui llest, lligueu la melsa de sípia amb el sofregit i, finalment, aboqueu-hi la picada. Si veieu que queda molt sec afegiu-hi un got d’aigua.
  • S’afegeix el brou al sofregit i, posteriorment, la sípia. Quan arrenqui a bullir poseu-hi les mandonguilles i deixeu-ho coure tot plegat uns tres quarts d’hora.
  • Finalment corregiu-lo de sal i serviu-lo calent.
  • Si la salsa queda molt líquida diluiu un parell de cullerades de farina de maizena en un got amb aigua i afegiu-lo a la salsa.
Què us sembla? No és fantàstic? Jo havia provat aquesta recepta però fent trampa, perquè les mandonguilles les compro fetes a casa el meu veí, l'Albert, el carnisser del carrer. Potser el proper cap de setmana m'atreviré amb la recepta autèntica de la Irene.

9 comentarios:

Pere dijo...

Uhmmm.... ,
crec que ja sento l'olor penetrant.
quan pugui ja el provaré, sembla força interessant.

Glòria dijo...

Anna,

Jo crec que aquesta recepta de la Irene bé es mereix un esforç suplementari i les mandoguilles les hem de fer nosaltres, encara que les de la carnisseria de capçalera siguin ben bones.

Aquesta cuina de fer xup-xup m'encanta, digue's-li a la Irene que et passi alguna altra recepta.

Fins aviat

IreneT dijo...
Este comentario ha sido eliminado por el autor.
IreneT dijo...

Moltes gràcies per publicar la recepta! M'alegro que t'hagi agradat :)
Estic segura que si proves de fer-la et quedara deliciosa.

Ro dijo...

Què bona pinta! i una recepta clàssica de tota la vida. Em sembla que la faré un dia d'aquests. I felicitats a la Irene, quin futur té aquesta noia!

Cuinagenerosa dijo...

hola, anna!
ja fa dies que et visito però no recordo si t'havia deixat cap missatge per dir-te dues coses: primer, gràcies per enllaçar-me en la teva llista de blocs recomanats.
segon, que també t'he posat a la meva llista perquè m'agrada aquesta combinació que fas de receptes, productes, reportatges i viatges, he llegit els de turquia, d'alimentària i de la tòfona i m'han agradat molt.
de manera que seguiré passant per aquí a veure què expliques, i seràs també ben rebuda a casa.
fins aviat!

La Taula d'en Bernat dijo...

Gràcies, Manel! Jo sí que sóc una fan del teu blog. M'encanten totes les teves propostes i la forma en què les expliques. La llàstima és que ara estic a dieta i no puc fer gaires provatures. De totes maneres et continuo visitant, els teus plats són un plaer fins i tot per a la vista!

La cuina vermella dijo...

Estimada Anna! Plat perfecte, és el meu preferit, les mandonguilles em pirren tant de carn com de peix.
Gràcies per publicar-ho i gràcies a la Irene per passar-te la recepta. Aprofitem per sumarnos a la crida de la Glòria: Irene, passa'ns més receptes.
un petó

La Taula d'en Bernat dijo...

Faré arribar les vostres peticions a la Irene. Però haureu d'esperar uns quinze dies, perquè ara està d'exàmens i jo, com a professora responsable, li he de demanar que es concentri en el que toca. Acabats els exàmens, segur que ens envia alguna altra coseta...