24/5/08

Carbassons farcits de pera, nous i Roquefort


El plat que us presento a continuació està inspirat en la magnífica recepta que la Glòria, del Cafè de nit, ens va oferir fa algunes setmanes en el seu blog. Jo m’he limitat a seguir fil per randa les seves explicacions, sempre clares i entenedores, i m’he permès afegir dos ingredients al farcit: la pera i el Roquefort. A més, vaig aprofitar que tenia una carabassa a la nevera a punt de fer-se malbé per elaborar la decoració, força inspirada en les darreres presentacions d’Arguiñano. A veure què us sembla!


Ingredients per a 6-8 tronquets:
1k de carbassó
1 ceba tendra mitjana
Un ou
1 pera madura
40g de Roquefort
150g de mozzarella fresca
50g de nous
4 cullerades de postres de parmesà
sal i oli d’oliva

Ingredients per a la crema:
4oog de carabassa
1 ceba tendra petita
1/4 de brou de pollastre


Preparació:
Temps estimat:1 hora + 35 minuts d’espera





  • Primer de tot, prescalfeu el forn a 220º i poseu l’ou a bullir. Mentrestant, renteu bé els carbassons, talleu-los les puntes i feu-ne tronquets d’uns 5cm de gruix. Amb un pelador de patates, talleu tires de pell, de manera que quedi una ratlla verda i una ratlla sense pell.Buideu els carbassons, sense arribar al fons, i piqueu-ne la polp. Seguidament, saleu una mica els trossos de carbassó buits.

  • Després d’uns 10 minuts de cocció, podeu retirar l’ou del foc. Poseu-lo de seguida amb aigua freda i peleu-lo. Per tal que la closca es desenganxi fàcilment, heu de trencar el tel fi que es troba entre la clara i la closca, d’aquesta manera, la closca sortirà pràcticament sencera. Si us hi fixeu, en el vídeo veureu com faig un petit pessic per trencar el tel.

  • Poseu oli en una cassola a mig foc i afegiu-hi la ceba. Quan hagi agafat una mica de color, afegiu-hi la polpa del carbassó picada. Deixeu-ho a foc ben baix mentre piqueu la pera i l’ou dur. En acabat, afegiu aquests ingredients a la cassola. Remeneu una mica perquè els ingredients es barregin i afegiu la mozzarella i el Roquefort tallats a trossets, les nous esmicolades i un polsim de sal. Coeu-ho tot junt dos o tres minuts, perquè la barreja quedi lligada.

  • Ompliu els tronquets amb aquesta mescla, poseu-los en una safata per anar al forn, regueu-los amb una mica d’oli i empolvoreu amb el parmesà ratllat. Deixeu coure els carbassons al forn, durant 35-40 minuts.

  • Mentrestant, elaboreu la crema de carabassa. Primer piqueu la ceba i poseu-la en un cossi amb una mica d’oli fins que quedi transparent i lleugerament daurada. Aleshores, afegiu-hi la carabassa trossejada. Deixeu coure amb l’olla tapada durant 2 minuts. Afegiu-hi el brou i deixeu-ho uns 20 minuts. Passat aquest temps, tritureu la carabassa i passeu el puré per un colador per tal de fer-lo més fi.

  • Per muntal el plat, poseu una mica de crema de carabassa al fons del plat donant-li forma arrodonida amb el cullerot. A sobre poseu-hi 2 o 3 tronquets de carbassó i decoreu amb una mica de julivert.

4 comentarios:

Glòria dijo...

Hola, Anna

Em fa molta il·lusió que hagis fet aquesta recepta. Em sembla perfecte que hagis afegit la pera i el roquefort, trobo que són dos ingredientes que s'adiuen molt bé. Jo faig un cake salat de peres, roquefort i nous, que queda molt bo.

I la crema de carbassa li dóna color al plat. M'ho apunto!.

I això de fer tot el procés en video, és genial!. Fa la recepta molt més entenedora i, escolta, talles com una professional, eh?.

Digues al teu xicot que tenia raó amb això de slide per a les fotos. Va molt bé per quan n'hi ha vàries. Jo ja ho volia fer per a la crònica de la primera classe de cuina que varem fer amb la Mireia Carbó, però encara no en sabíem. Ara el Josep ja ho sap fer i és l'encarregat de posar-les.

Quan s'organitzi una altra classe, ja t'ho diré, per si et va bé i t'hi vols afegir, i així ens coneixem.

Fins aviat

La Taula d'en Bernat dijo...

M'alegro que els experimets que he fet t'hagin semblat adients. M'agrada aportar un toc personal a totes les receptes que faig, tot i que els teus carbassons estan molt bé tal i com estan. Això de la carabassa és més un efecte estètic que una altra cosa, però la veritat és que combina força bé amb el carbassó.
Jo també hauré d'encarregar a l'Aleix algun muntatge amb Slide (la veritat és que totes les innovacions tecnològiques m'espanten d'entrada).
I per cert, això de que tallo bé es deu a moltes hores d'observar al meu company de migdies, Karlos Arguinyano, però sobretot sobretot a la velocitat en què editem el video. Jo també em sorprenc quan em veig!
Fins aviat! Estic alerta per si dieu alguna cosa dels cursos. A mi també em faria il·lu conèixer-vos.

La cuina vermella dijo...

Anna! Espectaculars!això de compartir receptes i donar el propi toc és fantàstic.
Petons.

La Taula d'en Bernat dijo...

Tinc pendent una altra recepta de farcellets de carbassó que heu de provar. L'he tret del llibre de l'Arzak... A veure si tinc temps de muntar el vídeo i penjar-lo aquest cap de setmana.