17/5/08

L'Índex Glucèmic

En el darrer post deia que per tal d'evitar l'hiperinsulinisme i, per tant, l'augment de pes, cal vigilar l'Índex Glucèmic (IG) dels carbohidrats que consumim. Però, què és l'G?
L'Índex Glucèmic és el percentatge de sucre d'un carbohidrat absorvit per la sang.
Per exemple: les llenties, tot i tenir una quantitat considerable de sucres, tenen un IG baix ja que només el 25% d'aquests sucres és absorvit per la sang.

Montignac divideix els carbohidrats en tres grups:

  • Els carbohidrats dolents i que, per tant, hem d'evitar són aquells que tenen un IG igual o superior a 50. Exemples: la patata, l'arròs blanc, el pa blanc, el blat de moro...
  • Els carbohidrats que tenen un IG entre 35 i 50 no són ni bons ni dolents, però és millor evitar-los o consumirlos amb molta moderació si volem perdre pes. Exemples: el mango, el caqui, l'arròs integral, el pa integral...

  • Els carbohidrats bons són els que tenen un IG igual o inferior a 35. Aquesta mena de carbohidrats han de ser privilegiats en la nostra dieta i els podem consumir tant com vulguem. Exemples: el carbassó, el cogombre, les mongetes, el pebrot i l'albergínia, els bolets, les pomes, les maduixes...

Perquè sapigueu en tot moment l'IG dels carbohidrats que consumiu, en el proper post publicaré una taula amb els IG de tots els carbohidrats.

3 comentarios:

IreneT dijo...

Hola soc la Irene, de l'escola.
M'encanta el blog em vaig quedar molt impressionada. És molt interessant! Pots comptar que el visitaré sovint i provaré de fer les fantàstiques receptes que proposes.
Gràcies per donar-me'n la direcció
:)

La Taula d'en Bernat dijo...

Estic molt contenta que t'agradi el blog, Irene. Em sembla que ets la visitant més jove...
Em sembla molt bé que t'agradi la cuina, ja veus que és la meva passió. Si tens alguna recepta i et fa gràcia publicar-la al meu blog, me la pots passar per mail (si tens foto millor). Em faria molta il·lusió publicar una recepta d'una alumna meva.
Fins aviat!

Anónimo dijo...

guai del paraguai.