9/5/08

Amanida variada amb maduixes


Fa temps que alguns companys em diuen que les receptes d’aquest blog són massa complicades i fan servir aquesta excusa per no sortir de la seva rutina culinària. Doncs bé, aquesta recepta –si és que es pot considerar una recepta- va per a tots aquells que tinguin ganes de provar quelcom diferent sense haver-s’hi d’escarrassar massa. I espero que també serveixi per demostrar que sóc capaç de fer coses ben senzilles i que surten dels esquemes més tradicionals.

Ingredients per a 4 persones: dues bosses d’amanida Florette Deluxe, un grapat de nous, dos talls de formatge de cabra, 8 maduixes, oli, sal i vinagre balsàmic.

Per fer l’amanida, només heu de repartir les fulles d’enciams en els diferents plats i guarnir amb els altres ingredients: el formatge i les maduixes tallats a daus i les nous esmicolades. Amaniu amb sal, oli i vinagre i llest!

A la tardor, podeu substituir les maduixes per grans de magrana i, a l’hivern, hi podeu posar trossets de poma verda. També podeu substituir el formatge de cabra per formatge de Burgos, tot i que, pel meu gust, és la cosa més insípida que Déu –o qui sigui- ha creat.

Pel que fa a l’amanit, us aconsello seguir sempre l’ordre sal-oli-vinagre, ja que l’oli i la sal ajuden a distribuir la sal per tota l’amanida. Alguns cuiners, com el sempre mediàtic Karlos Arguiñano, aconsellen barrejar l’amanida a la cuina. Jo prefereixo que cadascú se la barregi a taula, ja que d’aquesta manera la presentació sempre és més curada.

Un altre truc per amanir, que vaig aprendre de la meva germaneta, és elaborar una reducció de vinagre i mel. És molt fàcil de preparar i sempre dóna un toc distingit i diferent. Només cal posar al foc una cullerada de mel i un rajolí de vinagre, esperar a que la mel perdi consistència, barrejar i tirar per sobre les amanides. Amb el formatge de cabra és una veritable delícia.

Que vagi de gust!

3 comentarios:

Patrick dijo...

Trop facile! Mais c'est sûrement très bon ! Amitiés.

Cuinagenerosa dijo...

hola, anna!
l'altre dia et vaig descobrir arran d'una visita teva al meu bloc i et vaig deixar un missatge que no sé per què veig que no es va publicar.
en qualsevol cas, només volia agrair-te la visita, que he vist que s'ha repetit, i que espero que es repeteixi molt sovint.
de la meva banda, prometo venir també a veure't perquè trobo que les teves propostes són molt interessants. ja les anirem comentant.
fins ben aviat!

La Taula d'en Bernat dijo...

Gràcies Manel, ens anirem visitant, i sàpigues que qualsevol suggerència o comentari serà molt ben vingut. No sé per què no es va publicar el teu comentari anterior, normalment és automàtic... Si tornes a tenir problemes envia'm un correm i veurem què passa.

Patrick, je sais que cette recette est très facil. Je vais essayer de fer quelque chose de plus difficil pour vous. À bientôt et merci beaucoup pour visiter mon blog. Je suis très fière d'avoir des visiteurs français comme vous. Au revoir!