23/5/08

Risotto ai funghi amb porc ibèric

Recepta cedida per Àlèx Bauzà


Finalment tenim col·laboració en directe del nostre preuat chef, Àlex Bauzà. Aquesta vegada ens presenta un risotto ai funghi porccini, recepta també coneguda amb el nom de “Risotto ai Barolo”, ja que està elaborada amb un vi d’aquesta regió italiana. De totes maneres, podeu elaborar el plat amb qualsevol altre vi negre de bona qualitat. L’Àlex, aquest cop, va fer servir un vi de Bardera, una regió italiana molt propera a Barolo.

Ingredients per a 4 persones:

300g d’arròs
1 botifarra de porc ibèric
un grapat de ceps (funghi porccini) deshidratats
1l de brou de carn
½ copa de vi negre (si pot ser Barolo)
½ got de llet
1 ceba tendre gran
50g de mantega
100g de parmesà en pols
sal, pebre i oli d’oliva

Preparació:
Temps estimat: 1 hora


  • Primer de tot, poseu els ceps a remullar amb el mig got de llet
  • A continuació, peleu i piqueu la ceba. Poseu la mantega a fondre en una cassola i, un cop fosa, afegiu-hi la ceba.
  • Un cop la ceba estigui transparent i amb un lleuger color daurat, afegiu-hi la carn picada de la botifarra a trossets i aneu remenant per tal que els ingredients es vagin mesclant. Un cop la carn estigui una mica cuita, afegiu-hi els ceps. Deixeu-ho coure tot junt durant 2-3 minuts i, tot seguit, afegiu-hi l’arròs.
  • Afegiu la llet on heu remullat els ceps a la cassola i, quan l’arròs s’hagi begut el suc, comenceu a afegir-hi, de mica en mica, el brou de carn prèviament escalfat. És convenient que tingueu el brou en un cossi amb el foc ben baix, per tal de mantenir-lo calent sense que arribi a bullir. La tècnica del risotto consisteix a anar afegint el brou molt a poc a poc sense deixar de remenar. L’Àlex afegia cada vegada un cullerot i mig i no en tornava a afegir fins que l’arròs s’havia begut tot el suc. A més, em va sobtar que al brou hi havia afegit una mica de llet (jo, en canvi, acostumo a afegir una mica de crema de llet al final de la cocció).
  • Quan l’arròs s’hagi begut tot el brou, afegiu-hi la copa de vi i aneu remenant fins que l’arròs estigui cremós i al dente. Aleshores ja el podem retirar del foc i emplatar.
  • Un cop emplatat, l’empolvorem amb una mica de pebre i el parmesà, i hi afegim un rajolí d’oli d’oliva.

Ja em direu el què. Si el proveu de fer no us en penedireu!

3 comentarios:

Cuinagenerosa dijo...

hola, anna!
m'encanta aquest arròs. al meu bloc en tinc un de titulat "risott amb bolets porquins" molt semblant, però jo hi poso vi blanc abans de començar a tirar el brou a l'arròs; de fet, mai havia vist un risotto amb vi negre, però aquest sembla que ha de ser molt bo.
ho provaré el proper dia, perquè el risotto m'encanta i en faig cada setmana.

La Taula d'en Bernat dijo...

Hola, Manel!
Jo també sóc fan del risotto i també acostumo a posar-hi vi blanc i en sec. Però aquesta recepta es fa amb vi de Barolo i, segons l'Alex, el vi s'ha d'afegir al darrer moment per tal que conservi el seu aroma i les seves propietats... És curiós com a cada regió i a cada casa es fan les coses diferents. Però que bo que estava l'arròs!

Anónimo dijo...

Hola Anna!
una recepta molt interessant. Jo preparo una recepta semblant però sense el vi. La propera la provo, que segur que està molt bó!

Salut!

Massitet