4/4/14

Bacallà amb mel i sobrassada

IMG_5388

Un dels nostres plats preferits de La Sargantana són les torradetes amb sobrassada i mel que, tradicionalment, sempre havien acompanyat amb tàperes.

Aquesta vegada, vaig decidir agafar-ne la idea principal per preparar un bacallà que va quedar per sucar-hi pa!

Ingredients per a 4 persones:

8 talls del morro de bacallà (dessalats)
8 talls de sobrassada
8 cullerades de mel
1 pot petit de tàperes
oli d’oliva verge extra i farina

Preparació:
Temps estimat:
30 minuts

    • Primer de tot fregirem els talls de bacallà: passeu-los per farina, espolseu-los bé i poseu-los a fregir en una paella amb un bon raig d’oli d’oliva. És important no coure el bacallà en excés perquè si no queda sec per dins!
    • Reserveu els trossos de bacallà en un plat amb paper absorbent.
    • Un cop absorbit l’excés d’oli, poseu dos talls de bacallà a cada plat i unteu-los amb una cullerada de mel. Jo he fet servir mel de farigola, que és la que corria per casa, però també hi pot anar bé una mel de romaní o de taronger.
    • Tot seguit, passeu els talls de sobrassada per la paella i poseu-ne un damunt de cada tall. Amb l’oli que hagin anat deixant anar, acabeu de decorar el plat.
    • Finalment afegiu-hi les tàperes i ja estarà llest per poder servir.

Una altra opció hagués estat posar els trossos de bacallà amb la mel i la sobrassada crua uns minuts a gratinar al forn. Segur que també queda bé!

7 comentarios:

trifasic de baileys dijo...

ohh quin bacallà!! o de sobrasada amb mel o sobrassada amb formatge! una deliicia! petons

Tapa't de tapes dijo...

Sempre ha estat la meva opció preferida, la sobrassada amb mel sobre el bacallà, i em fa l'efecte que ho vaig descobrir fa any quan, com tu, em vaig preparar unes torradetes amb mel i sobrassada que em van fer salivar! Petons

Cristina dijo...

Ostres, per xupar-se els dits!!! El proper dia que compri bacallà el provo.

Josepb.Menja de bacallà. dijo...


Anna; Un molt bon plat amb contrastos molt ben variats... Aquest plat, és d'aquells que s'ha de provar per donar el veredicta de que la prova, serà superada¡¡
Salutacions Anna¡¡ :O)

Margarida dijo...

Encara que ara és temps de menjar bacallà, jo en menjo molt sovint durant tot l'any. Ens agrada molt! Però em penso que si el faig amb sobrassada.... no se'l menjaran!!!
Petons

La Taula d'en Bernat dijo...

Veig que no sóc l'única a qui se li ha acudit maridar el bacallà amb la sobrassada! Amb formatge tipus Brie, també ha de quedar boníssim!!!

Fins aviat!

عبده العمراوى dijo...


شركة المثالية لمكافحة الحشرات بالاحساء
شركة مكافحة حشرات بالخفجى