31/12/10

Trufes variades

IMG_7389

L’altre dia la Lupe ens va convidar a casa seva per fer un soparet íntim i ensenyar-nos el seu nou pis, una autèntica perleta plena d’encant situada a l’Eixample de Barcelona. A més de ser un lloc espaiós, lluminós i pràcticament nou, ens va despertar molt bones vibracions, amb la qual cosa estem segurs que aquesta serà una nova llar acollidora plena de bons auguris.

L’amfitriona ens va preparar un sopar deliciós a base de formatges i embotits i uns alvocats farcits de tonyina i salmó que em van semblar exquisits. Qualsevol dia li copiaré la idea perquè em va encantar…

La beguda i les postres les vam portar nosaltres i, com que l’endemà teníem dinar a casa i anàvem a visitar l’àvia de l’Aleix, vaig decidir fer trufes, que fan de bon repartir i tampoc donen massa feina. La recepta que vaig seguir per fer-ne la passa és la de Can Corbera, on vaig comprar els ingredients. Tot i que van tenir molt d’èxit entre els més llaminers, jo vaig trobar-les un pèl dolces i notava massa el crec-crec del sucre. Tot és qüestió de gustos…

Per a la guarnició, només cal fer servir la imaginació i buscar una mica pels calaixos de casa…

Ingredients per a la pasta:

200g de xocolata en pols
200g d’ametlles torrades
100g de mantega
100g de sucre
1/2 copa de conyac
1 rovell d’ou

Per a la coberetura:

Xocolata granulada, coco rallat, festucs picats, xocolata en pols, etc.

Preparació:
Temps estimat:
40 minuts

  • Primer de tot, piqueu les ametlles ben fines amb una picadora elèctrica.
  • Seguidament, desfeu la mantega al microones i afegiu-la al rovell d’ou batut, l’ametlla picada, la xocolata en pols, el sucre i el conyac. Jo, aquest cop, vaig fer servir sucre normal, però el proper cop empraré sucre llustre per evitar el crec-crec. Com que a casa no tenia conyac, vaig substituir-lo per Cointreau, que li va donar un toc ataronjat molt encertat.
  • Pasteu-ho tot bé i deixeu-ho reposar com a mínim tres hores o, si és possible, tota la nit.
  • Passat aquest temps, feu les boles amb la pasta i arrebosseu-les amb allò que més desitgeu. Jo vaig utilitzar la tradicional xocolata granulada, coco rallat, festucs picats i xocolata en pols; però aquí és qüestió de posar-hi imaginació…
  • Com que havíem de portar les trufes fins a casa la Lupe, jo les vaig tenir una estona al congelador, però penseu que per menjar han d’estar fredes però no gelades!

No hay comentarios: