26/4/08

Bacallà a la Koskera

Aquesta va ser una de les primeres receptes de peix que vaig elaborar quan vaig marxar de casa els meus pares i vaig descobrir l’apassionant món de la cuina.

La primera vegada que vaig provar el bacallà a la koskera va ser a Cal Txistu, un restaurant basc de Badalona del qual us parlaré en una altra ocasió... El cas és que cada vegada que anàvem a aquest restaurant, jo demanava el mateix plat, fins que em vaig atrevir a demanar la recepta a la mestressa.

Quan vaig provar de fer el bacallà a casa va ser un èxit rotund. Però la veritat és que ara feia molt temps que no el feia. Ha estat gràcies a la Júlia Martín -una companya de feina i una bona amiga- que he tornat a recuperar aquesta recepta oblidada. Ella em va sol·licitar la recepta i, com que la tenia una mica rovellada, aquest cap de setmana l’he tornat a posar en marxa. Sàpigues, Júlia, que l’Aleix t’està molt agraït per la teva petició...

Aquí tens la recepta; molt fàcil de fer i força resultona.

Ingredients per a 4 persones:

8 talls de bacallà (si pot ser del morro)
16 cloïsses
8 espàrrecs verds
2 ous
2 grans d’all
½ copa de vi blanc
Aigua
Julivert, sal i oli d’oliva

Preparació:
Temps estimat: 40 minuts
  • Primer de tot, poseu les cloïsses en un recipient amb aigua i una mica de sal. D’aquesta manera deixaran anar la mica de sorra que puguin portar.
  • A continuació, poseu els ous a bullir. Apagueu el foc al cap de 10 minuts, quan els ous ja estiguin durs. Poseu-los immediatament amb aigua freda i peleu-los. Per tal d’evitar que la closca s’enganxi, cal trencar la pell fineta que separa la closca de la clara. Un cop pelats, partiu els ous per la meitat i reserveu-los.
  • Escorreu les cloïsses en un colador i deixeu que vagin perdent l’aigua. Mentrestant poseu dues cullerades d’oli d’oliva en una cassola. Quan l’oli estigui calent, afegiu-hi les cloïsses i coeu-les fins que estiguin totes obertes. Retireu-les de la cassola i reserveu-les en un plat.
  • Desgreixeu la cassola amb la mitja copa de vi blanc (jo faig servir un vi econòmic com ara “Viña del Mar”) i afegiu-hi els dos grans d’all picats. Mentrestant, dissoleu una cullerada de farina en un got d’aigua. Afegiu-ho a la cassola passant la mescla per un colador; d’aquesta manera evitareu que la farina faci grumolls. A continuació, piqueu el julivert (una quantitat abundant perquè doni gustet i color) i afegiu-lo a la cassola.
  • Deixeu que la salsa faci xup-xup a foc mig durant 2 minuts i afegiu-hi el bacallà i els espàrrecs tallats en trossos d’uns 3cm. Deixeu coure 10 minuts amb la cassola tapada i comprovant, de tant en tant, que el bacallà no s’enganxi.
  • Dos minuts abans d’apagar el foc, afegiu-hi els ous durs i les cloïsses i cobriu-ho tot de salsa verda amb l’ajuda d’una cullera. Si veieu que la salsa és massa espessa o que falta suc, podeu afegir una mica d’aigua durant la cocció.
  • Emplateu i serviu el bacallà cobrint-lo amb la salsa verda. I recordeu que és un plat per sucar-hi pa!

No hay comentarios: