Vull agrair aquesta oportunitat a la Sara Bautista, en primer lloc, per haver mogut cel i terra per aconseguir-me les entrades. En segon lloc, dirigeixo els meus agraïments més sincers a una completa desconeguda, Marta Fernández, que en un gest d’altruisme desinteressat em va cedir la seva pròpia invitació. I per què em van haver de cedir una entrada si jo ja duia la meva? Doncs perquè el divendres 14 de març, l’Organització de la Fira va decidir tancar les portes dues hores abans del previst a tots els visitants que dúiem el passi d’un dia.
Deixant de banda aquests detalls desagradables, visitar la Fira ha estat tot un plaer i una experiència ben curiosa que m’agradaria repetir el 2010.
Com que estudio i treballo alhora, tinc poc temps per dedicar a les meves aficions, així que vaig haver de dividir la visita en dues parts. El dimarts a la tarda, vam visitar el pavelló de Montjuïc i, el divendres al migdia, vam recórrer els diversos salons del recinte de Gran Via. En total, 122.200 m2 de superfície i unes 5000 empreses expositores.
Evidentment, el temps del qual disposàvem no ens permetia abastar tota la fira, de manera que vam haver de seleccionar les zones que més ens interessaven. Del recinte de Montjuïc, ens vam centrar en la part de Restauració i Innovacions.
El pavelló dedicat a la Restauració (Restaurama) és un dels més espectaculars, perquè s’hi veuen productes menys usuals i hi predominen les últimes tendències. De tots els estants que vam veure destacaria, en primer lloc, el de la pastisseria Solé Graells. Es tracta d’una empresa familiar creada l’any 1921 que, darrerament, s’ha especialitzat en la distribució de productes d’Albert i Ferran Adrià. A més a més, distribueixen productes d’alta gamma per a sectors d’hostaleria, i ofereixen cursos de pastisseria i restauració, tant pràctics com teòrics.
Entre els productes de Ferran Adrià, destaquen els diferents kits de Sferificació, Gelificació i Emulsificació. Com que es tracta de productes que requereixen una tècnica força específica, la mateixa empresa proposa uns cursos teòrics sobre “Textures del Bulli”, organitzats per Albert Adrià i dirigits tant a professionals com a amateurs. Aquests cursos duren 2 hores i mitja i costen 30 euros. Els cursos pràctics, en canvi, tenen una durada de dos dies i un preu força més elevat (entre 300-400 euros).
Un altre estand que no podíem passar per alt és el del nostre admirat xocolater Xavier Mor, que presentava els seus productes en un entorn càlid on predominaven les imatges sobre el cacau i el procés d'elaboració de la xocolata. Sobre el mostrador, vam poder veure alguns dels deliciosos capritxos de la seva col·lecció, entre els quals destacaria Kikos & Chocolate, Naranja & Chocolate i Frambuesa & Chocolate. A segon terme, la nova col·lecció de vins XAVIERmor, que és una col·lecció de vins dolços amb notes afruitades pensats no només per acompanyar xocolata sinó també patés, pernil ibèric o formatges. Venint del Xavier Mor, segur que han de ser un encert, però he de confessar que encara no he tingut el gust de catar-los. Els productes semielaborats, com el Coulant i el Brownie estaven exposats en el recinte d'Innovacions.
Un altre xocolater de prestigi que exposava les seves noves col·leccions en un dels estants exteriors de l'Alimentària és Enric Rovira, que elabora productes de creació d'alta qualitat.
Entre els productes exposats destacava la col·lecció "Oceans", integrada per minibombons de sabors exòtics i evocadors; els blísters amb bombons de xocolata blanca, negra o marró; i els bomons planetaris que ja són tot un signe d'identitat de l'autor.
A l'hora que ens hi vam acostar, el recinte estava força ple, de manera que vam tenir feina per arribar al mostrador i tastar alguna d'aquestes petites temptacions. Em van sorprendre especialment els minibombons "Antartico", amb un sabor innovador i indesxifrable però gens agradable per al meu inexpert paladar.
Us recomano una visita a la seva web, especialment a la galería de creacions, un autèntic regal per a la vista.
El pavelló d'Innovacions (Innova) era un recinte tancat, amb llum tènue i menys animació que en altres parts de la fira. Els productes estaven exposats en vitrines de forma senzilla, gairebé minimalista, i amb panells explicatius sobre les propietats o les virtuts dels aliments. En la secció de congelats ens va sobtar el "Milhojas de paté de foie con manzana i pera caramelizadas" de Mas Parés, que també presentava, a la zona de refrigerats, una suggerent piràmide de foie al coulant de trufa.
Quant a refrescos, hem trobat un ampli assortit de productes innovadors i enginyosos, alguns dels quals tenen com a lema la producció ecològica. És el cas de les llets Ato Natura, elaborades amb llet de vaques alimentades en pastures seleccionades i ecològiques. Un altre producte que m'ha sorprès és Aquababy, una aigua en tretrabrik apta per a papilles i biberons. Algunes marques, com Freixenet, innoven especialment en l'envàs i la presentació dels seus productes. Estrella Damm presenta una nova cervesa de taula en un envàs de litre i mig inèdit fins el moment. Moriz, en canvi, presenta una nova cervesa a base d'aigua mineral (Aigua de Moriz).
No hay comentarios:
Publicar un comentario