9/3/12

Asado de tira amb chimichurri

IMG_5342

Quan fa més d’un any vam estar a Argentina, vaig quedar enamorada de la seva gent, els seus paisatges, la seva fauna i, evidentment, de la seva gastronomia. Però la carn, com alguns ja sabeu, no és el meu punt fort, i a Buenos Aires resulta realment difícil escapar-ne. La sort, però, és que algunes de les especialitats de la gran ciutat, com el mític choripan o les delicioses empanadas de carne, em van entusiasmar de seguida i es van convertir en els meus aliats durant tot el viatge. El meu altre gran aliat, sobretot a les parrillas, nombrosíssimes en tot el país, va ser l’asado de tira que, acompanyat amb la deliciosa salsa chimichurri, és un autèntic plaer per al paladar.

No n’havia fet mai a casa, però des que vam tornar d’Argentina que s’ha convertit en un dels nostres plats habituals. La part difícil, evidentment, no va ser trobar la carn, que de seguida ens va proporcionar la nostra carnisseria de confiança, Ca l’Albert. El problema era trobar una bona recepta de chimichurri per acompanyar la carn. Així doncs, després de consultar diferents webs i d’intentar reconstruir els sabors i les proporcions dels millors chimichurris que vam menjar a Argentina, vaig arribar a establir una fórmula que, a nosaltres, ens ha convençut.  

Ingredients per a 4 persones:

8 talls d’asado de tira

Per al chimichurri al meu estil:

250 ml d’oli
2 tomàquets secs
1 bitxo
1 all (o una culleradeta d’all sec en pols)
2 culleradetes d’orenga
1 culleradeta de farigola
1 culleradeta de romaní
1 culleradeta de julivert sec
un polsim de sal
un polsim de pebre
un rajolí de vinagre al gust

Preparació:
Temps estimat:
20 minuts

  • Primer de tot, preparem el chimichurri: piquem ben fins els tomàquets, el bitxo i l’all. Els posem en un bol i hi afegim les herbes. Mesclem i hi anem afegint l’oli (en podeu posar més o menys segons la densitat que li vulgueu donar). Salpebrem al gust i hi afegim un bon raig de vinagre. Jo en poso poquet perquè a l’Aleix no li agrada massa, però el chimichurri argentí en porta bastant, fins i tot he vist receptes que porten vinagre i oli a parts iguals.Podeu guardar el chimichurri en un pot de vidre durant mesos i fer-ne la quantitat que vulgueu.
  • Tot seguit, escalfem bé una planxa i hi coem la carn a foc ben alt i procurant que quedi ben feta.
  • Emplatem i reguem les peces de carn amb una mica de salsa.
  • Servim la resta del chimichurri en un petit bol per si algú en vol més. Amb una mica de pa també està de vici!

Ja veieu que es tracta d’un plat ben senzill. I el millor de tot és que, si preparem força quantitat de chimichurri, en tindrem per a un altre dia i en un tres i no res tindrem un bon plat a taula. Què, us hi animeu?

26 comentarios:

Delicias Baruz dijo...

Qué pinta tiene, perfecto el asado, ese colorcito y con la salsa de escandalo. Feliz fin de semana, Clara.

QUIMA dijo...

Te molt bona pinta , aquest xurrasco però amb aquesta salseta ha de ser bonissim. La probaré de fer.
petons

Unknown dijo...

Genial, genial, genial!! A casa si que ens agrada molt la carn, i tot sovint anem a un Argentí a dinar i el chimichurri m'agrada molt, així que m'enduc la recepta per preparar-la ben aviat!!!
Petonets. MAR, de El que no mata engreixa

Lídia dijo...

el chimichurri l'he menjat a un restaurant de la meva ciutat, amb arròs, té un gust peculiar però a mi em va agradar

bon cap de setmana

trifasic de baileys dijo...

Jo també sóc de poca carn, però la salsa chimichurri la tinc pendent de tastar, en tinc curiositat mira...si algun dia hi vaig segur que hi dsfrutaré!! petons i bon cap de setmana!

Dolores-MiGranDiversion dijo...

Uhmmm Con los asados queda riquísima esta salsa
Besos

lolines dijo...

UMMMMMMMMMMM, TOT BONISSIM

Isabel dijo...

Creo que la tira de asado es mi carne favorita!! jamás lo he comprado, pero siempre lo pido en un restaurante al que vamos mucho.
Me encanta!!

LA COCINERA DE BETULO dijo...

La carn de l'Argentina es molt bona, jo crec que a tothom agrada.
La salsa chimichurri li queda molt bé al churrasco, es una carn molt gustosa i la teva té molt bona pinta.
Petons.

Miquel dijo...

tienes toda la razon es dificil encontrale a la salsa el punto pero una vez logrado al gusto de uno es una salsa muy buena y para este asado de tira le va genial.
bon cap de setmana
peto

GEMMA dijo...

Nosaltres tenim familianargentina que fa 10anys que viuen aqui.... La de tires d'asado que hem menjat i amb un chimichurri que te mueres de bo...
Petonets.

Gemma dijo...

Els argentins són els reis dels asados i les seves salses! No he fet mai chimichurri, de manera que em guardo la teva recepta, que és tota una garantia d'èxit ;)

La Taula d'en Bernat dijo...

Això del chimichurri és molt personal, es tracta de saber-ne els ingredients bàsics i anar jugant amb les proporcions fins a trobar-hi el punt que ens agradi. Aquesta és només una proposta que a casa funciona, però el més divertit és anar experimentant fins trobar la fórmula ideal. Hi ha qui hi posa comí, d'altres no hi posen romaní, en algunes receptes se substitueix el bitxo per pebre vermell picant...

A veure si trobeu la vostra fórmula perfecta!

Gràcies a tots per la visita!!!

Carme i Omar dijo...

T'ha quedat genial i cada cop que en menjes et transportes a l'Argentina. És molt interessant poder investigar una recepta fins aconseguir el resultat desitjat.
Petons

veto dijo...

Me encantan estas carnes asadas con esas salsas...............

Riuquisimo.

Besos.

Te de Ternura dijo...

M'egrada el teu CHIMICHURRI, y m'agrada el teu plat!!!
SALUTACIONS:)

Te de Ternura dijo...

M'egrada el teu CHIMICHURRI, y m'agrada el teu plat!!!
SALUTACIONS:)

LEMON AND CLOVE dijo...

La carne en Argentina la tratan como se merece, con cariño.
Buena receta y felicidades por tu blog.
Con tu permiso te seguiré, besos desde Canarias.

Els fogons de la Bordeta dijo...

M'encanta l'asado i la salseta, i el nom encara més: chimichurri!! jajaja
Petonets
Sandra

luisa vizoso dijo...

Muy rico este churrasco!!! El sabado pasado lo hemos preparado, y este tuyo tiene la pinta de asado perfecto. Gracias por visitar mi cocina y comentar. La tuya tambien me parece muy interesante. Saludos

Cris Mini Món dijo...

Quantes especies ha d'estar boníssima, amb el xurrasco hi queda perfecte.
Una abraçada

etiametiam.blogspot.com dijo...

fantastic el vostre blog, el segueixo!! ah si voleu participar al meu sorteig o si en vols fer difussió? : http://www.etiametiam.blogspot.com/2012/03/concurs-blog-etiam-by-maite-amics.html


gràcies per tottt

Anna Hallado dijo...

No sóc gaire de carn, però a aquest plat no li faré cap lleig!
Una abraçada

Francesc dijo...

Doncs m'has arreglat la setmana!!! Cercava feia dies una recepta de "Ximitxurri" i les que trobava per la xarxa no em feien el pes. Si tu dius que la teua és bona, m'ho crec. Ja tinc la solució per a una graellada d'amics que tenim prevista.
Salutacions

La Taula d'en Bernat dijo...

Espero que us surti del vostre gust, Francesc! I que la graellada vagi molt bé!!! Pensa que el chimichurri el pots acabar d'adobar al teu gust, és qüestió d'anar-ho provant. Jo hi he posat poc vinagre per l'Aleix, però en podeu posar una mica més si us agrada.

Petons a tots i gràcies per la visita!!!

Anna Sunyer dijo...

M'ha agradat molt aquesta recepte.Mmmmm!