17/3/12

Restaurant Picnic: un brunch de luxe al cor del Born

compo

El diumenge passa, per acomiadar-me de la feliç vida de qui no mira el que menja, l’Aleix em va proposar fer un brunch al restaurant Picnic, una de les 30 propostes que figuren al Restopass que em va regalar per al meu aniversari. La veritat és que no sóc massa entusiasta d’aquest àpat de moda, que fusiona esmorzar i dinar en un sol àpat de migdia i que no és res més que la versió americana de l’esmorzar de forquilla de tota la vida. Però vaig veure l’Aleix tan engrescat que no vaig dubtar ni un instant a acceptar la proposta.

Després d’haver reservat taula per a les 13h, vam agafar la moto i ens vam dirigir cap al Born, un dels meus barris preferits de Barcelona que sempre em transmet molt bon rotllo. Davant del restaurant, que des de fora sembla més un “bareto” que una altra cosa, ja hi havia una colla de gent esperant de peu fent petar la xerrada. Menys mal que havíem reservat taula abans, perquè jo ja em sentia el cuquet a la panxa.

IMG_8445

El local, molt agradable i lluminós, estava ple de gom a gom. Però el racó de la taula que ens havien reservat, enganxat a la barra de la cuina, era d’allò més agradable i acollidor i, tot i compartir la barra amb altres comensals, la distribució ens va permetre tenir la intimitat necessària. La veritat és que només el local em va sorprendre gratament. És un d’aquells llocs que, no saps per què, però et transmeten una energia positiva.

IMG_8441

Vam començar demanant dos sucs de taronja amb gel, que ens van servir de seguida. Evidentment, sucs de taronja naturals, amb un punt àcid i molt fresquets, com a mi m’agrada.

IMG_8402

Tot seguit, ens van portar la carta perquè escollíssim els plats que compondrien el nostre primer brunch a la ciutat de Barcelona.

IMG_8426

No vam trigar massa a decidir-nos, tot i que s’ha de dir que no hi ha cap plat de la carta que no sigui realment apetitós. Per començar a fer boca, vam demanar els famosos “tomates verdes fritos” acompanyats amb formatge feta i amanida fresca de blat de moro, ceba i tomàquet madur. Una autèntica delícia, que he de dir que no havia provat mai, i que potser m’hauré d’animar a provar de fer a casa perquè ens va encantar a tots dos. La veritat és que començàvem la degustació amb el llistó força alt…

IMG_8419 

Vam seguir amb els “ous Benedict”, servits sobre un english muffin i acompanyats de bacó i salsa holandesa. No us enganyo si us dic que són els millors ous que he menjat mai fora de casa. El punt de cocció era perfecte: la clara ben feta i el rovell completament sucós, com una bomba ataronjada regalimant per sobre el pa. Inexplicable amb paraules, s’ha de provar!

IMG_8413

IMG_8424

I per acabar aquella degustació memorable no podia faltar la “Big Papa Burger” amb cruixent de ceba, cogombret i melmelada de tomàquet. Una senyora hamburguesa feta al punt que amb el toc dolç del tomàquet i l’avinagrat dels cogombrets estava per llepar-se’n els dits.

IMG_8421

Les postres van trigar una mica a arribar i, a petició de l’Aleix, vam decidir-nos pels tradicionals “Pancakes d’aranyons” acompanyats de fruita fresca, mel i xarop de maduixa. He de dir que aquestes “tortitas” americanes a mi no em treuen massa el son, però la veritat és que estaven molt ben fetes i l’Aleix se les va menjar encantadíssim.

IMG_8438

A les tres de la tarda sortíem del restaurant amb la panxa contenta, un somriure als llavis i dues hores d‘un sol radiant per endavant que vam gaudir amb un agradable passeig pel barri del Born i el Parc de la Ciutadella. Un diumenge rodó que, gràcies al descompte del Restopass, ens va costar un total de 30 €. Estem segurs que, quan acabi la ditxosa dieta, repetirem!

21 comentarios:

Unknown dijo...

Em sembla una proposta genial per passar una bona estona!!! Molt bona elecció!! Petons.
MAR, de El que no mata engreixa

QUIMA dijo...

Només de veure els plats ja s'hem fa salivera a la boca. la veritat es que la presencia es molt bona. Una bona proposta sens dubte.
petons

Miquel dijo...

una propuesta a tener en cuenta,me ha gustado el menu que nos enseñas y el sitio se ve muy bien,moderno y con buenas sensaciones
gracias por compartirlo
peto

A peu coix. Núria Sagués dijo...

Un dia rodó i diferent.
Val la pena sortir satisfet i content quan surts

Gemma dijo...

Apuntat i ben apuntat queda! Jo que sóc de dinar d'hora, el brunch per mi ja és com un dinar :)
Quin diumenge més maco que vau passar!

trifasic de baileys dijo...

Tinc pendent fer un brunch a alguna vegada de la meva vida, així que m'apunto la teva proposta que em sembla ideal!!! petons

Anna dijo...

No m'ho puc creure Anna!!!!!!!!!!!! He vingut intrigada a veure quin lloc t'havia fet pensar en mi, i va i veig: "Picnic", quan vaig estar a punt d'anar-hi la setmana passada, i és un dels meus pendents des de fa anys!! jaja Això se'n diu intuició femenina, sí senyor!! :D

L'únic problema és que encara m'has fet venir més ganes d'anar-hi... La meva restricció no és la dieta, sinó els exàmens!! Punyeta!! jaja

Un petó guapa, m'alegro que gaudissiu tant!! :D

LEMON AND CLOVE dijo...

Recomendable ¡Verdad!.
Saludos desde Canarias.

Núria dijo...

No lo conocía pero tenemos que probarlo...todo tiene mil buena pinta y el lugar se ve muy guapo...bss

Txell Lagresa dijo...

M'encanta! Prenc nota! Petonets

Els fogons de la Bordeta dijo...

Ma germana que viu a Boston sempre em parla dels brunchs... i dels ous aquests!! Hi haurem d'anar algun dia! :)
Petonets
Sandra

La Cuina Violeta dijo...

Prenc bona nota d'aquest restaurant, si els plats fan honor a les fotos èxit garantit...
Nani

abril dijo...

Quinta pinta mès bona...el que mes m'ha agradat...els ous benedictine! però tot d'impacte...

GEMMA dijo...

Una proposta per tenir en comte...
Quina delicia passejar per el Born,oi? A nosaltres ens encanta...
Petonets.

Cristina dijo...

Un dia rodó.A mi també m´agrada passejar pel born. A qualsevol li ve salivera davant d´aquests plats.

Fem un mos dijo...

Tot i que no soc massa aficionada a aquests tipus de dinars, queda anotat, no se sap mai.
Petons

La Taula d'en Bernat dijo...

Jo tampoc sóc una gran aficionada al món dels brunchs, però de veritat que l'experiència val la pena!!!!

Petons a tot si gràcies per la visita!

Maria Dolores dijo...

Un menú ideal y con una pinta buenísima desde luego que habréis disfrutado.
Saludos

Unknown dijo...

Quina delicia més bona,tots els plats son una delicia¡¡¡
Una molt bona proposta.
Un petonet molt gran guapíssima.

Bea, recetasymás dijo...

No he fet mai un brunch pero si son amb aquests plats amb aquesta bona pinta m´apunto!!! M´encanta el Born, prenc nota del lloc!!
Petons

Arantxa dijo...

Qué fuerte, lo tengo al lado del trabajo y no me había dado cuenta de este restaurante hasta que tú lo has nombrado aquí.. algún día haremos el brunch y más que ahora se acerca el buen tiempo. ¡Gracias!