26/3/12

Crema d’espàrrecs blancs amb THM

IMG_8345

L’altre dia, fullejant el recull de receptes Imprescindible que em van donar amb la compra de la Thermomix, vaig veure aquesta recepta de crema d’espàrrecs que em va cridar l’atenció, no només perquè em va semblar una proposta apetitosa sinó perquè, a més, semblava fàcil i ràpida de fer. Així que, com que tenia una llauna d’espàrrecs per casa, no vaig dubtar massa a posar-me el davantal i preparar la maquinària.

Ingredients per a 8 racions:

1 llauna d’espàrrecs blancs (800g)
800 g de llet
40 g de farina de blat de moro (Maizena)
sal, pebre i nou moscada
porradell picat per decorar
oli d’oliva per decorar

Preparació:
Temps estimat:
5 minuts + 20 minuts de cocció

IMG_8349

  • Reserveu algunes puntes d’espàrrec per decorar els plats i poseu la resta amb el suc i tots els ingredients en el vas.
  • Programeu 20 minuts, 90º, velocitat 5.
  • Coleu la crema i serviu-la en bols o plats fondos i decoreu amb les puntes d’espàrrec, porradell picat i unes gotetes d’oli d’oliva.

Ja veieu que, realment, gairebé no necessita preparació i, en un obrir i tancar d’ulls tenim una crema d’espàrrecs força acceptable. De totes maneres, he de dir que no té res a veure amb una crema de verdures preparada de la manera tradicional. I, pel meu gust, la farina li dóna un sabor com de beixamel que eclipsa el gust dels espàrrecs.

17 comentarios:

Els fogons de la Bordeta dijo...

Ha de quedar boníssima! Fa temps que tinc pendent de fer una crema d'espàrrecs blancs, apuntada...però sense THM! jejeje
Petonets
Sandra

Ramon Juanola dijo...

T'ha quedat molt be i te de ser molt bona..
A reveure.
Ramon

GEMMA dijo...

Noia, a casa no la puc fer...odien els espárrecs !!!
Petonets.

llimaverda dijo...

bonissim i sà!!!

lolines dijo...

ha quedat bonissima, apuntada queda.

Tapa't de tapes dijo...

I tan fàcil! Potser sí que no és la sopa perfecte però per un soparet de primavera a la terrasseta de casa jo me l'apunto ara mateix!! Petons

el taller de cuina dijo...

Ara que es va acostant l'estiu, ideal per l'operació bikini, jajaja!

La Cuina Violeta dijo...

Una bona recepta i segura. La TMX no falla, sempre queda tot tan bo. I aquesta crema...finíssima.
Nani

L&C dijo...

Mmmmm una recepta fàcil, bona i ben sana! fa molt bona pinta, tenim una llauna d'espàrrecs a l'armari...ja sabem què farem amb ella!! :)

Petons!!

Isabel dijo...

No soy yo muy de cremas, pero de espárragos me encantan!

Sofía Mil ideas mil proyectos dijo...

Que rica esa cremita y que bien presentada, besos

trifasic de baileys dijo...

mai l'he tastat pero crec que ha de ser molt bona, gustosa i suau, oi??!! m'apunto la teva recepta que em sembla perfecte!!! petons

Gemma dijo...

D'aquestes receptes jo en dic de fons d'armari, perquè et treuen d'un apuro amb ingredients que segur que tens a casa. En cas d'un imprevist, tens un primer plat sensacional preparat en un plis plas!

Lídia dijo...

Jo també m'hauré d'animar a preparar-la perquè m'encanten els espàrrecs blancs i tinc THM, no ser a què espero!

petonets

Helena dijo...

la crema d'espàrrecs blancs, m'encaaaaaanta! i això que jo no sóc de cremes, però així fresquetes són una meravella. Per no dir lo sana que arriba a ser
;) petons

La Taula d'en Bernat dijo...

Potser no ha quedat clar, però la crema és calenta, com a mínim tèbia. A la THM cou a 90º!

Petonets a tots i gràcies per la visita!!!

La cuina de l'Eri dijo...

Jo la haure de preparar però sense la maquineta... Com m'han dit que amb ella les cremes queden d'escàndol aquesta segur que és un bon exemple. Petons