2/11/08

Crema de carabassa amb daus de pernil i oli de tòfona blanca

La recepta de la qual us parlo avui, l’he anat veient en diferents variants en molts dels blogs que llegeixo habitualment. I no és d’estranyar ja que ara és el temps ideal de la carabassa i amb els primers freds tardorencs una crema de carabassa ben calentona ve molt de gust.

Jo us presento aquí la meva versió de la crema de carabassa, de la qual us havia ja parlat en una altra recepta que vaig titular “xarrup bicolor”. La d’avui és una crema monocromàtica, ja que està feta únicament de carabassa i porro, però el julivert i el pernil serrà fregidet li donen un toc de color i de sabor.

Ingredients per a 4 persones:

750g de carabassa
2 porros mitjans
1 litre de brou de pollastre
Mitja copa de conyac
150g de pernil serrà tallat a daus
un rajolí d’oli de tòfona blanca
Çuna branqueta de julivert

Preparació:
Temps estimat:
15 minuts + 30 minuts de cocció

  • Primer de tot talleu la carabassa a daus. Procureu que la carabassa sigui ben madura, ja que si és verda costa molt de pelar la carrotxa. Tot i així, pelar les carabasses és una de les tasques que més em fastiguegen a la cuina i, a més, sempre tinc por que se me’n vaigi el ganivet i em faci un bon tall. L’Àlex Bauzà –un amic del qual us he parlat vàries vegades- em va comentar que ell posava la carabassa al microones perquè s’estovés abans de pelar-la. Aquest cop em va fer por provar-ho perquè no tenia res més per fer el dinar, però potser el proper cop m’hi arrisco... Si algú sap algun altre truc, serà benvingut.
  • A continuació talleu els porros en rodanxes fines.
  • Poseu les verdures en una cassola amb un raig d’oli i sofregiu-les a foc mig fins que la ceba es comenci a daurar.
  • Afegiu-hi, aleshores, el brou de pollastre. Si en teniu de casolà millor que millor. Si no, podeu utilitzar un brick de Gallina Blanca.
  • Deixeu-ho coure com a mínim mitja hora i, passat aquest temps, passeu-ho per la batedora fins obtenir una crema ben fina.
  • Si voleu que la crema quedi encara més fina, la podeu passar per un colador.
  • Per decorar el plat i fer-lo una mica més saborós, fregiu uns daus de pernil serrà en una paella, escorreu-los en un paper de cuina i reserveu.
  • Per muintar el plat, poseu la crema en un bol, afegiu-hi per sobre els daus de pernil procurant que quedin flotant, regueu-ho amb un rajolí de tòfona blanca (tuber magnatum) i decoreu amb la branqueta de julivert.
  • La crema s’ha de servir calenta, però no excessivament.

OBSERVACIONS: Tingueu compte de no posar gaire sal a la crema. Jo us aconsellaria no posar-ne gens, ja que el brou de pollastre i el pernil ja són prou salats. L’oli de tòfona blanca dóna un toc de sofisticació i un perfum molt agradable a totes les cremes de verdura. Fixeu-vos sempre que a l’etiqueta hi hagi la denominació Tuber Magnatum; aquesta és una trufa d’origen italià molt preuada i molt aromàtica; eviteu qualsevol succedani d’origen asiàtic perquè llençareu els diners.

1 comentario:

Anónimo dijo...

Hola Anna,

El meu comentari no té res a veure amb la recepta sino amb el pelat de la carabassa. No sé si en els gairebé dos anys que han passat has superat la por a tallar-te o si ja has provat el microones. Jo el que faig és usar el pelapatates: la fulla està prou protegida per a què ni tant sols jo m'hi hagi tallat mai (i si hi ha una cosa que s'hem dóna especialment bé a la cuina es tallar-me).

Quim