5/7/11

Spaghetti amb olives negres i feta

IMG_9713

Aquesta recepta ha estat una invenció d’última hora que se m’ha acudit per poder aprofitar els tomàquets de l’hort que ens estan envaint! Darrerament, gairebé cada dia toca amanida de cirerols, ja que amb tanta tomaquera cada dia en collim un bon grapat. Em sembla que ens hem passat i tot. L’any que ve amb 4 o 5 tomaqueres anirem més que servits!

El cas és que per no fer tanta verdura i complaure al meu maridet que és un apassionat de la pasta, se m’ha acudit aquesta recepta en què els ingredients que havien d’acompanyar la clàssica amanida han acabat acompanyant uns deliciosos spaghetti que he de dir que han assolit amb escreix la seva missió.

Ingredients per a 4 persones:

400 g de spaghetti
20 olives negres sense pinyol
12 filets d’anxova
20 tomàquets cirerols
16 daus de formatge feta
1 fulla de llorer
orenga
oli d’oliva verge i sal

Preparació:
Temps estimat:
20 minuts

  • Poseu un cassó amb aigua, un polsim de sal i la fulla de llorer al foc ben alt. Quan arrenqui el bull afegiu-hi els spaghetti i coeu-los segons les instruccions del fabricant o el vostre gust. Jo faig servir els de la marca Barilla del num. 5 i els deixo uns 12 minuts.
  • Mentre bullen els spaghetti, poseu un raig d’oli en una paella a foc mig i incorporeu-hi els tomàquets cirerols i les olives negres partits per la meitat. Jo aquest cop he emprat olives perla amb pinyols i els he hagut de treure un a un!
  • Quan el tomàquet estigui pràcticament fet, afegiu-hi els filets d’anxova trossejats, excepte quatre que els reservarem per decorar el plat. A continuació afegiu-hi els daus de feta i retireu la paella del foc. Han de quedar calents però no desfets!
  • Quan els spaghetti estiguin al vostre gust, retireu el cassó del foc i escorreu-los bé. Un cop ben escorreguts afegiu-los a la paella i barregeu-los amb la resta d’ingredients i una mica d’orenga al gust.
  • Munteu el plat procurant que l’acompanyament faci goig i afegiu-hi a sobre el filet d’anxova.

Veureu que és un plat molt fàcil de fer i que permet menjar un plat de pasta diferent i saludable. A veure si us animeu a provar-lo!

16 comentarios:

trifasic de baileys dijo...

Així m'agrada!! A aprofitar el formatge feta que entra molt bé a les amanides, siguin de pasta, d'arròs, de verdures....perfecte!! amb olives negres deu estar genial! petons

Helena dijo...

Jjajaja, m'has fet molta gràcia amb l'invasió dels cirerols. M'agrada que s'aprofiti el menjar, i sovint en surten receptes bones i inesperades que sorprenen de bon grat.
A casa aquest any hem plantat 5 tomaqueres de cirerols, i ens van dir que un cop surten.... és un no parar! pel que veig tu ho confirmes ;D
Fins aviat, i penja receptes amb cirerols a veure si tinc tanta sort com tu ;)

Judith dijo...

si necessiteu reforços amb els tomàquets m'aviseu, ok???? aquesta pasta ha d'estar boníssima! molts petonets

Miquel dijo...

la pasta para mi irresistible como esta receta tuya
miquel

Cuinagenerosa dijo...

la pasta és una mica com l'arròs, que admet tota mena d'ingredients. jo també en faig molt sovint, sobretoten aquesta època que corro més, i tinc ben comprovat que quan improvises et surten plats tan bons com aquest.

La cuina de l'Eri dijo...

S'han d'aprofitar que segun que són boníssims i amb els spaguetti i resta d'ingredients una delicia.
Si et sobren... guarda'm uns quants que vaig a buscar-los!
petons

Cristina dijo...

Quina sort tenir tomàquets collits de l'hort, si te'n sobren ja saps! Aquests espaguetis tenen molt bona pinta

LA COCINERA DE BETULO dijo...

Amb aquest plat contents tots dos, tu tens la teva part d'amanida i el teu marit pasta.
Un àpat molt bo.
Pots assecar els tomàquets al forn per conservar-los.
Petons.

Erika dijo...

Te invaden los tomates?!! Que alegría por acá no se ven ni por asomo. Como me gustaría que llegara esa invasión a mi jardín!
Una combianción perfecta para tu plato de pasta.
Cariños

La Taula d'en Bernat dijo...

Gràcies a tots per la visita! Si voleu passar per casa us puc donar un bon grapat de cirerols!!!
És veritat que quan comencen a sortir é sun no parar! Ara, amb la calor, algunes tomaqueres han anat perdent fulla però continuen igual de plenes de tomàquets...
Miraré això d'assecar-los, Ana, tot i que al ser tan petits crec que quedarà només pell. Jeje!

Petons a tots!

Mercè dijo...

Anna, un plat senzill i deliciós!
Petons!
PD: Si necessites ajuda amb els tomàquets fes un crit! ;)

starbase dijo...

Tens tota la raó que hi ha moments en que necessitem alternatives per al tomaquet que ens envaeix.
Jo adoro aquestes setmanes de temporada tomaquera :)

Alfons dijo...

Un plat de bona pasta es sempre un regal a qualsevol taula. i aquest ,amb olives negres i feta... és un regalas!!
Una abraçada

Coses de Llàbiro dijo...

T'estan envaint? Tranquil·la, ja m'en pots donar!!!!!!!!!!!!
Bona improvització. M'han agradat molt els rotllets de carbassó.
Bon cap de setmana.

josep dijo...

Està molt bé aquest aprofitament. Els tomàquets m'encanten i la veritat, una invasió així no m'importaria gens ni mica.
Una abraçada

Fem un mos dijo...

Uns espaguetis molt ben acompanyats, que segur van fer un plat deliciós
Petons