2/7/11

Farcellets de carbassó i tonyina

IMG_9698

El plat que us presento avui està inspirat en una recepta de la revista Comer bien, que he descobert fa poc i que us recomano a tots aquells que us agraden les revistes de cuina, especialment de receptes. Quan la vaig veure la vaig trobar un primer plat molt vistós, ideal per a l’estiu. A més, no és gens complicada de preparar. A veure què us sembla…

Ingredients per a 4 persones:

2 carbassons grans
1/2 pebrot vermell escalivat
2-3 llaunetes de tonyina
300 g de formatge per untar
sal i pebre

Preparació:
Temps estimat:
20 minuts

  • Primer de tot, poseu una cassola gran amb aigua i un polsim de sal a foc fort.
  • Renteu bé els carbassons, retireu-ne les puntes i feu-ne làmines fines amb l’ajut d’una mandolina. Us recomano que gradueu la mandolina entre l’1 i el 2 però no us passeu de prim perquè si no les tires de carbassó es trencaran.
  • Quan l’aigua estigui bullint, escaldeu-hi les làmines de carbassó durant un minut. Retireu-les amb compte de no trencar-les, refresqueu-les en aigua amb gel i escorreu-les bé. Reserveu-les esteses sobre una superfície plana.
  • Barregeu en un bol la tonyina, el pebrot vermell escalivat tallat a daus petits, el formatge per untar (jo he fet servir Philadelphia) i un polsim de sal i pebre. Si voleu que el plat sigui més refrescant, deixeu-ho una estoneta a la nevera.
  • Farciu les làmines de carbassó col·locant una cullerada sopera del farcit en un extrem de la làmina i cargolant sense prémer massa. Podeu lligar els farcellets amb una tira de cibulet que farà més bonic. Jo no he pogut lligar-los perquè no he trobat cibulet en tot Badalona…

La revista Comer bien recomana aquest plat a persones que segueixen una dieta hipocalòrica ja que només conté 105 calories per ració. A més em sembla un plat ideal per deixar-lo preparat una estona abans, poder gaudir d’un dia de platja i arribar a casa i trobar un plat ben fresquet i saludable!

24 comentarios:

LA COCINERA DE BETULO dijo...

Prenc nota perquè es una recepta ben fàcil i fresqueta.
T'ha quedat molt maca la presentació.
Petons.

Cristina dijo...

T´han quedat preciosos. Ara vénen molt de gust aquests tipus de receptes i més amb aquest nivell tan baix de calories.

mercè dijo...

Un entrant preciós i refrescant!.Si no recordo malamenbt a Eroski tenen cibulet en capsetes... M'encanta el carbassó...bona idea!

Anónimo dijo...

Una fracellets ben xulos i bons, un entrant molt original!
Petonets
Sandra

Joaquina dijo...

OOOOOOOOh que bó!!!! Una recepte fácil i molt molt bona amb carbassó, ademés força lleugera. Prenc nota. Petons i bon cap de setmana.

trifasic de baileys dijo...

oooh"!! quin aperitiu-amanida més interessant!!! m'agrada molt! apuntat!! petonets

Miquel dijo...

bona idea
miquel

La Taula d'en Bernat dijo...

Gràcies, Mercè, va bé saber que a l'Eroski acostumen a tenir cibulet, tot i que no en tinc cap a prop de casa... Al Condis també en solen tenir, però aquest cop vaig tenir mala sort! La propera vegada quedaran més macos...

Petons a tots i gràcies per la visita!!!

Anna

cincpometes dijo...

quins farcellets tan xulos! M'encanten les receptes d'estiu perquè n'hi ha moltes aptes per peixetarianes!!! (o expeixeitarianes com jo!!! que l'Oleguer m'ha fet tornar carnívora de nou!)

La provarem segur (tot i que miraré de canviar el philadelphia per alguna altra coseta, a veure què podria ser...)

petonarros!

Cris Mini Món dijo...

Amb aquesta presentació de la foto un 10! Me l'apunto :)

ANNAFS dijo...

Qué bons! En tinc una de semblant preparada per fer-la, també la vaig veure en una revista.

La Taula d'en Bernat dijo...

Quina il·lu la visita, Marta! Segur que l'Oleguer aviat podrà menjar de tot... Ara passaré per les Cinc Pometes a veure quina cançó toca avui!

Petons!

La cuina de l'Eri dijo...

A més de sa i bo... queden preciosos presentats així.!! Bona recepta!! Petons

Cristina dijo...

M'agraden aquests plats que es poden deixar preparats. Un farcellets mol ben farcits!

Maria Dolores dijo...

Me gustan mucho cómo quedan los calabacines asi es un plato bueno, bonito y barato cosa muy importante.
Pruébalo relleno de morcilla de verano están riquísimos los tengo en el blog y todos los veranos los vuelvo a preparar.
Saludos

Unknown dijo...

Deliciosa y adecuada receta para esta época. me ha encantado!!!. besos

Helena dijo...

Gràcies per comentar al meu bloc, perquè sino no hagués pogut veure aquesta recepta tan bona. M'encanten els farcellets amb verdures, en conec alguns amb albergínia però aquest em sembla vistós i molt gustós amb la tonyina i el pebrot.
Creume que el provaré.... ;) Fins aviat!

Teresa dijo...

Aquests farcellets me'ls apunto! per un sopar d'estiu han d'estar molt bons!!

Rosa, dijo...

M'encanta com ha quedat, em sembla de alt nivell, es veu delicios.
Muxuak

Unknown dijo...

La veritat és que tenen molt bona pinta...els rotllets de carbassó que jo he provat són amb mató i panses, res a veure amb aquests!

Fem un mos dijo...

Quins farcellets més refrescants i bons
Petons

La Taula d'en Bernat dijo...

òstres! Amb mató i panses també han de quedar deliciosos! M'ho apunto!

Petons!

Eva Flores dijo...

quins farcellets més bons! vénen molt de gust ara que és estiu.
pt!

Unknown dijo...

quina bona pinta i quina passada de foto, m'encanta!
una salutació,