10/7/11

Croquetes de formatge blau de la Carme Ruscalleda

IMG_9758

Aquesta recepta de la Carme Ruscalleda va sortir publicada a la revista Cuina del mes de juliol i, només veure-la, me’n vaig enamorar. A casa, les croquetes artesanes ens encanten, però fins ara només n’havia fet de pollastre, de pernil i de carn d’olla. Quan vaig veure aquestes apetitoses croquetes de formatge blau vaig pensar que seria una bona manera d’innovar i, a més, em va semblar molt pràctic el procediment d’elaboració.

Ingredients per a unes 25 croquetes:

50 g de porro picat
50 g de ceba de Figueres picada
1 l de llet
100 g de farina de blat
50 g de farina de blat de moro (Maizena)
100 g de formatge blau
2 clares d’ou
100 g de pa ratllat
julivert picat
oli d’oliva, sal i pebre negre
pebre blanc i nou moscada

Preparació:
Temps estimat:
40 minuts + 2 hores d’espera

  • Sofregiu el porro i la ceba picats ben fins amb un rajolí d’oli d’oliva fins que estiguin una mica rossets. Salpebreu i reserveu.
  • En un bol gran, barregeu la llet, les dues farines i el formatge blau esmicolat amb ajuda d’unes varetes. Afegiu-hi un xic de sal, el pebre blanc, la nou moscada i el julivert picat, i aboqueu la mescla a la cassola amb la ceba i el porro.
  • Poseu la cassola al foc i aneu remenant fins que la massa es comenci a desenganxar de la cassola. Retireu-la del foc i deixeu-la refredar en un bol gran tapada amb un film transparent per evitar que faci crosta. Un cop fred, guardeu-ho a la nevera durant un parell d’hores.
  • Doneu la forma desitjada a les croquetes, passeu-les per un bany de clara batuda i arrebosseu-les amb el pa ratllat.
  • Finalment, fregiu les croquetes amb oli abundant i deixeu-les escórrer en paper absorbent. Serviu-les ben calentes.

L’única variació que he fet respecte la recepta original ha estat substituir el porradell (cibulet) per julivert, ja que aquests dies per Badalona centre m’ha estat impossible trobar-ne. Potser no n’és temporada?

18 comentarios:

Cris Mini Món dijo...

Croquetes de formatge que bones!!! No m'agrada el formatge blau tot i que provarè la teva recepte amb algun altre tipus com parmesano :)

Cuinagenerosa dijo...

a mi em va passar el mateix quan vaig veure el fill de la ruscalleda fer aquestes croquestes al cuines de tv3, les tinc apuntades per al pròxim buffet que prepari

Anónimo dijo...

També les vaig veure, però a mi segur que no m'agraden perquè no suporto els formatges forts... la faré pels de casa que segur que els hi encanten!
Petonets
Sandra

trifasic de baileys dijo...

han de ser delicioses! tot i que jo canviaria el formatge blau per formatge de cabra!! petons

Cristina dijo...

Si són de la Rusqui èxit assegurat! A mi amb qualsevol formatge les accepto.

starbase dijo...

Jo com la Roger: no menjo formatge blau hehehe.
Però vaja, és una 'Ruscalleda' i per tant recepta amb totes les garantíes.

ANNAFS dijo...

M' encanten les croquetes i amb formatge blau han de ser tota una delícia.

LA COCINERA DE BETULO dijo...

Les receptes de la Ruscalleda ja son una garantia per saber que agradaràn.
Tenen un color molt maco, a mi m'agrade aquest formatge, pero mi sont ben bones.
Petons.

Montse de Sants dijo...

Què bones han de ser amb formatge blau! A mi totes les croquetes i els formatges m'agraden! Està bé això d'arrebossar-les amb clara només, jo ho faig amb ou sencer! Potser així queden més cruixents. Una abraçada

La cuina de l'Eri dijo...

Amb el que m'agraden les croquetes i tots els formatges... farien les meves delícies.
M'apunto la recepta que las farem en breu. Petonets

Judith dijo...

si les has fet tu i és una recepta de la Ruscalleda segur que estan bonísssssssssssimes! petonets guapa

Xavier dijo...

Uei, quina bona pinta!
I el gust encara deu ser més bo!

Mai no havia sentit a parlar del porradell... Vaig a la Viquipèdis vejam si em resol el dubte... Hahahah

Una abraçada!

Anna dijo...

Hola Anna! :D

Abans de tot, mare meva quina pinta aquestes croquetes! No és que em tornin boja, però el formatge blau els hi deu donar un toc espectacular! Si algun dia em decideixo a fer croquetes, seran aquestes!!!

Suposo que tu també ets una enamorada de Menorca :) Com va anar el comiat de solters? Vau estar-vos a la terrasseta de dalt de tot? És que ara m'ha picat la curiositat! jeje

Petons,
Anna!

Anna dijo...

Quan les vaig veure, tmb m´en vai enamorar, però has anat molt ràpid!
T´han quedt molt b, les tinc pendents a veure com em queden!
Petons

La Taula d'en Bernat dijo...

Moltes gràcies a tots per la visita! Tot i que veig que el formatge blau no convenç tots els paladars. Segur que amb formatge de cabra també queden bons...
No sabia que la recepta hagués sortit al Cuines de TV3, això vol dir que ja són famoses!

Xavier, no sé si la viquipèdia ha resolt el teu dubte, però per si de cas, crec que el porradell és el que en castellà diuen "cebollino" i en francès "cibulet". Jo tampoc ho sabia...

Petons a tots!

Maria Dolores dijo...

Croquetes y de la Carme Ruscadella no cal dir més te les còpie segur.
Un abraç

josep dijo...

Espectaculars i delicioses!!

Anónimo dijo...

He que és fàcil aquesta tècnica que utilitza la Ruscalleda per fer les croquetes? és una estrella! Jo les de formatge blau no les he provades però me n'anoto a recepta.
T'han quedat genials!