27/7/11

Patates farcides d’estiu

IMG_0183

És ben veritat que, quan arriba la calor, ve poc de gust posar-se a la cuina a guisar, però aquest estiu la veritat és que m’he escapat poc dels fogons i, per una cosa o per l’altre, el forn i els focs de casa han estat força encesos. Avui, però, he decidit fer un dinar fresquet i que pogués tenir enllestit sense a penes encendre el foc i el resultat han estat aquests patates fredes que he farcit amb alguns ingredients que tenia per la nevera i que hem d’anar gastant abans d’agafar les vacances.

Ingredients per a 4 persones:

4 patates grans ovalades
2 ous durs
un paquet de surimi ratllat
un pot d’olives verdes farcides
una llauna de blat de moro
4 cullerades soperes de maionesa de pot
enciams variats i germinats per decorar

Preparació:
Temps estimat:
20 minuts

  • Primer de tot coeu les patates amb pell al microones a mitja potència. Us aconsello posar-les en un plat fondo amb una miqueta d’aigua. Per comprovar el punt de cocció punxeu la patata amb un escuradents o un ganivet.
  • Quan les patates estiguin temperades, peleu-les curosament i buideu-les amb una cullera o amb un estri de fer boles de fruita.
  • Prepareu el farcit mesclant els ous durs ratllats, el surimi, les olives tallades a rodanxes, el blat de moro i quatre cullerades de maionesa.
  • Farciu generosament les patates i decoreu-les amb uns brots de germinats de soja.
  • Deixeu les patates a la nevera fins que estiguin ben fredes i serviu-les acompanyades d’unes fulles verdes i morades, per donar un toc de color al plat.

Bon profit!

23 comentarios:

Anónimo dijo...

Unes patates fantàstiques! Aquestes receptes de restes de nevera i rebost sempre surten genial, anit en vaig fer una i encara n'estem sorpresos!
Petonets
Sandra

No tot són postres dijo...

Caram, jo l'altra dia vaig farcir uns ous durs gairebé igual... també he de buidar la nevera!!
Bones vacances!

PTNTS
Dolça

Sílvia A. dijo...

MOlt bé! això d'aprofitar restes va sempre molt bé.
Jo ahir vaig fer una amanida alemanya també amb les coses que roden per la nevera.
Sílvia.

Miquel dijo...

me encantan las patatas rellenas de lo que sea estas tuyas muy apetecibles hoy
peto
miquel

MalúPresumida Cocinandoentreharina dijo...

Qué bones!! prenc nota, que això tinc que provar-ho. Besets!!!

Helena dijo...

Ostres que bones! m'apunto la recepta, em sembla un dinar espectacular! ja salivejo...

starbase dijo...

Anna, la amanida de patata és un fixe setmanal en el nostre menú. La gràcia és que quasi mai es repeteix tot i que la gran majoria s'assemblen a la teva :)

M'encanta l'estiu i el seu rotllo d'amanides pseudo improvisades!!

trifasic de baileys dijo...

Quines patates!! Que bones i nutritives!! m'agrada que hagis fet servir ingredients d'estar per casa! petonets

Cuinagenerosa dijo...

això de farcir d'estiu les patates em sembla una gran idea :-)
acudits a banda, jo també m'he acostumat a fer les patates amb pell al microones i és una manera ràpida per quan tenim pressa o poques ganes de cuinar i preparar algun plat 'resultón' com aquest.

Carme i Omar dijo...

Ja veig que et prepares per les vacances... a buidar la nevera s'ha dit. Una combinació molt refrescant, ideal per l'estiu.
Fins aviat

La cuina de l'Eri dijo...

Hola,
Em sembla que molts estem igual..buidant la nevera i així ens surten receptes bones, noves ... oi?
Les patates amb aquest farcit que has posat li va de meravella. Boníssimes vaja i molt maques a la vista. Petons

mercè dijo...

Ui les patates...ho tenen tot!, saboroses, saciants, nutritives, gustosíssimes, versàtils... i així com tú les has fet: temptadores 100% !!, quina fam...Una abraçada.

Montse de Sants dijo...

Mira! Ja tinc dinar per demà! I a més en menjarem tots d'aquest. Una gran idea les patates farcides fredes. Sempre les havia fet així en calent,a banda de l'amanida de patata. Encara molt més fàcil i bó! A buidar nevera i bon estiu!! Petons.

Lídia dijo...

M'agrada molt aquesta versió de patates farcides.... mmm...a més amb surimi, que bo!!

muakis

Juana dijo...

Hola!!, gracias por visitar mi blog, he tardado en devolverte la vista porque el verano y las vacaiones me dejan un poco "out", pero al fin llegue!!
Y veo que a ti te pasa tambien...cocinar ahora apetece menos y cuanto mas sencillos y fresco es mejor!..me gusta tu comida imprivisada con lo que hay en la nevera!!!
Muchos besitos..y ya te sigo!!!!!

La Taula d'en Bernat dijo...

Moltes gràcies a tots per la visita! Veig que som molts els que aquests dies anem buidant nevera...

MOLT BONES VANACNCES A TOTS!!!!

Anna dijo...

Doncs si buidant la nevera et queda un plat així, no m'ho vull imaginar amb el rebost ple! jaja Tenen una pinta deliciosa :)

Petonets!
Anna

Alfons dijo...

aixó de buidar la nevera es molt i molt creatiu !! .. una abraçada

Anna dijo...

Quina bon pinta que tenen! I les patates al micro, jo tmb els hi faig, I queden molt b!
Petons

Fem un mos dijo...

Que bé que entren aquets plats frescos ara a l’estiu
Petons

Josepb.Menja de bacallà. dijo...

Anna; Aquestes patates a l'estiu -i a qualsevol temporada- quden d'alló tant i tant bé... i bones¡¡
Que vagi de gust Anna¡¡

Unknown dijo...

Què bones aquestes patates Anna!
la veritat és que pér l'estiu vénen molt de gust plats així.
Petonets!

Receptes.cat dijo...

La presentació és magnífica!