13/7/11

Musclos amb picadeta de verdures

IMG_9840

Aquest matí, aprofitant una hora lliure que tenia a la feina, he aprofitat per anar a plaça i he passat per la peixateria Puig-Patau per encarregar unes escórpores per al cap de setmana. No tenia pensat comprar res per avui, però no m’he pogut resistir a emportar-me un bon grapat de musclos de roca que la Maria Neus m’ha assegurat que sortien boníssims.

En arribar a casa la meva primera intenció ha estat coure’ls al vapor, com acostumem a fer a casa, però aquest cop m’he acabat animant a preparar-los amb una picadeta de verdures que trobo que els fan molt refrescants i estiuencs.

Ingredients:

1 kg de musclos
1/2 pebrot vermell
1 pebrot verd
1 tomàquet madur
1/2 ceba tendra
2 fulles de llorer
un raig de llimona
oli d’oliva i sal

Preparació:
Temps estimat:
30 minuts

IMG_9842

  • Primer de tot netegeu els musclos retirant-ne les barbes. Jo sempre els havia rascat amb la punta del ganivet sota l’aigua de l’aixeta, però la meva amiga Cristina em va donar un gran consell: fregar-los amb un fregall tipus “nana”! D’aquesta manera la feina és més àgil i més ràpida. Preveu-ho i ho agraireu!
  • Un cop nets els musclos, els poseu en una olla amb un dit d’aigua, un raig de llimona i les fulles de llorer. Poseu l’olla tapada al foc i deixeu coure uns minuts, fins que els musclos estiguin oberts. Retireu i deixeu que es refredin.
  • Mentrestant prepareu la picadeta. Peleu els pebrots i el tomàquet per tal que siguin més digestius i talleu-los a quadrets ben menuts. Piqueu la ceba tendra i afegiu-la a la picada. Amaniu amb un raig d’oli i un polsim de sal.
  • Un cop freds els musclos, obriu-los bé separant la closca buida de les plenes i cobriu les closques plenes amb la picadeta de verdures.
  • Disposeu els musclos en una safata i deixeu-los a la nevera fins el moment de menjar-los.

24 comentarios:

Cris Mini Món dijo...

No fa pas gaire tambè vaig fer musclos només al vapor, están molt bons. Però amb aquesta picadeta han d'estar millor :)
M'han parlat d'uns musclos al forn, serà el meu pròxim repte ;)

La cuina de l'Eri dijo...

Hola,
A mi com més m'agraden són al vapor, però així també els preparo per que fresquets estan boníssims!! fan molt de goig i si la peixatera de confiança diu que són bons no es podien deixar oi? Petons

No tot són postres dijo...

Al vapor, amb una culleradeta de romesco per sobre... i així també segiur que són boníssims!

PTNTS
Dolça

Miquel dijo...

Ostras divinos asi me has recordado que hace mucho tiempo,años que no los hago.
miquel

Cocinando con Manu CatMan dijo...

aquets musclos tenen una pinta barbara!!!!!! y el teu bloc també...venc del bloc de la Paula...i com no et coneixia...he vingut i si em deixas em qued!!!!
petons del gat cuiner

Anónimo dijo...

Ostres, no el havia vist mai amb una picadeta tan estiuenca i refrescant i em semblen fantàstics! A casa sempre els mengem oberts al vapor, els haurem de provar!
Petonets
Sandra

Mai dijo...

Boníssims i pot semblar una futilesa el que diré però llueixen tant que en va un darrera l´altre , fresquets amb una cerveseta mmmmmmmm , jo alguna vegada que en faig els combino amb romesco uns ,all i oli els altres i així amb verdureta i no en queda ni un.
Fa molt que no en faig i ja en tinc ganes en veurel´s.
ptnts
mai

LA COCINERA DE BETULO dijo...

Es una recepta de musclos que fa estiu i tenen molt bona pinta.
Petons.

trifasic de baileys dijo...

M'agraden molt, jo també n'acostumo a fer i, ara que hi penso, fa temps que no els tasto!! m'has donat una molt bona idea per dinar! els musclos són bons de totes maneres!! petons

Judith dijo...

ens encanten així!!!!!! estan boníssims! i a més són com les piper, en prens un i no pares!!!! ;)

La Taula d'en Bernat dijo...

Quin munt d'idees per preparar una bona musclada. Tinc ganes de provar-los amb romesco i en tinc de fet a la nevera... així que és ben temptador! Una companya de cole els prepara posant mitja closca coberta de maionesa i l'altra mitja amb salsa de tomàquet i també fan molt de goig. Sembla mentida com influeix la vista en la degustació i l'èxit d'un plat...

Petonets a tots!

starbase dijo...

Molt i molt a favor d'aquest 'salpicón' de musclos. M'agrada molt més que els que es portaven tant fa anys amb maionesa. Així estan més fresquets i passen millor.

Anónimo dijo...

Que bons!!! Jo els musclus sempre els he associat a l'estiu. Quan era petita, quan anàvem a la platja, el pare i el meu germà sempre anaven a les roques a pescar-ne. I amb aquesta picadeta de verdures deuen estar boníssims.
Una abraçada!

Unknown dijo...

¡Quñe rico!, te han quedado tremendos.
besos

Mari dijo...

Amb aquesta picadeta queden bonísims!! A mi no m'agraden els musclos, per la textura gelatinosa, però quan els fan amb les verduretes si que me'ls menjo.
Moltes gràcies per visitar el meu blog. Em quedo per aquí de visita.
Salutacions.

Alfons dijo...

una proposta molt acolorida i estiuenca...
una abraçada

Fem un mos dijo...

Uns musclos deliciosos i molt adequats per l’estiu
Petons

Carme i Omar dijo...

Què bons!!! ideals ara a l'estiu ben fresquets...
Fins aviat

La Taula d'en Bernat dijo...

Moltes gràcies a tots per la visita. I als que entreu per primer cop, benvingut! Espero que no sigui la darrera vegada que us veig pels meus fogons!

Petonets!

Mercè dijo...

Anna, doncs quina bona idea!! La picadeta de verdures a banda de fer-los més estiuencs, també els hi donen un toc de colors preciós! ;)
Petons!

Raquel dijo...

A mi marido le encantan los mejillones de esta forma a mi no mucho la verdad pero es muy práctica para esta época.
Saludicos desde Soria:)

Josepb.Menja de bacallà. dijo...

Anna; Uns musclos molt i molt tentedors...
Que vagi de gust "colegi".

Neus dijo...

A casa ens agrada molt menjar-los aixi a l'estiu
Peons

Anónimo dijo...

Tienes un blog muy hermoso y muy interesante, me gustan tus fotos, son llenas de luz y vida.

Muchos besos!!