1/12/11

XVIII Jornades Gastronòmiques dels cítrics i la galera

cartell_jg_8000

El cap de setmana passat, els meus pares van estar a Les Cases d’Alcanar, on passen molts caps de setmana i estius, gaudint de la tranquil·litat i la bona gastronomia del poble. Aquest cop, només arribar a casa, la meva mare em va trucar per convidar-nos a passar uns dies a Les Cases coincidint amb les Jornades Gastronòmiques que Alcanar i Les Cases d’Alcanar dediquen a dos productes autòctons de gran qualitat: els cítrics i les galeres. La finalitat d’aquestes jornades, com us podeu imaginar, és promocionar aquests productes locals de gran qualitat però, a més, és una ocasió excel·lent per conèixer alguns dels restaurants canareus i casarencs que, amb motiu de les Jornades Gastronòmiques, ofereixen menús degustació creatius amb els cítrics i les galeres com a protagonistes.

L’any 2008, en companyia de l’Àlex i l’Eli, vam tenir la sort de poder ser a Les Cases durant les Jornades i vam gaudir d’un menú fantàstic al Taller de Cuina Carme Guillemot d’Alcanar. Però aquest any, no ens volem perdre de cap manera el menú que ofereix l’Helena del Mareny, un dels nostres restaurants preferits de Les Cases del qual ja us vaig parlar aquí.

Els meus pares em van explicar que l’Helena els havia avançat un dels plats del menú, les angules amb carxofes i mongetes amb crema de galeres, i van quedar-ne tan enamorats que ja van demanar taula per no perdre’s la degustació sencera que, com podeu veure més avall, promet ser tot un delit per als paladars més exigents.

Mareny

Podeu donar un tomb a la web d’Alcanar, on trobareu més informació sobre les Jornades Gastronòmiques, així com els menús de tots els restaurants que hi participen. L’escapada val la pena i, si esteu per Les Cases d’Alcanar entre l’1 i l11 de desembre no dubteu a entrar al restaurant Mareny, segur que no us decebrà!

14 comentarios:

Alba dijo...

Quin menú més bo!! Els meus pares feien (i fan de tant en tant) paella amb galeres, donene un gustet molt bo!

Petonets!

Per cert, què xulo el taller de Sabores, quina pinta feia tot!!

Josepb.Menja de bacallà. dijo...

Anna; De Alcanar, eren els meus revesavis, de part de la meva mare.
Alcanar está agermanada amb Badalona, doncs si trova molts lligams de parents entre les dues poblacions.
Ah¡, per cert, jo conec de Alcanar el Restaurant Bunyoles, la propietària del qual, es diu -al menys es qui el portava, Rosa.
Salutacions Anna¡¡

La Taula d'en Bernat dijo...

Els meus pares també hi han anat algun cop a Can Bunyoles, però ara fa temps que no hi van... Si hi anem aquest cap de setmana, que baixarem a Les Cases, ja li donaré records reus a la Rosa!

Petons!
Anna

La cuina de l'Eri dijo...

Hola,
Quin menú més bo! Jo tot el que porti galeres m'encana. De fet, me les faig a la planxa i amb un bon raig d'oli queden boníssimes.
Gràcies per a la info. Petons

lolines dijo...

m'encanta la apella amb galeres, tin una recepte editada al meu blog.
Salutacions

Sofía Mil ideas mil proyectos dijo...

Menudo menu más rico en estas jornadas gastronomicas, dan ganas de ir corriendo para alli, besos

LA COCINERA DE BETULO dijo...

Un menú deliciós, disfruta molt d'aquests plats tan exquisits.
Petons.

Cris Mini Món dijo...

Quina delicia de menú, segur que us posareu les botes.
Bon cap de setmana.

Guadalupe Zimmermann dijo...

Hola Anna, vengo a agradecerte tu visita en mi blog y estaré encantada de conocer y compartir este placer por la cocina con tu amiga en Alemania.
Tienes un blog fantástico y deliciosas cositas.
Enhorabuena por tu libro.
Un beso,
Guadalupe

starbase dijo...

Fins fa pocs anys no havia descobert aquesta zona i territori. Gràcies al blog i a la gent amb la que he contactat per internet he descobert la seva gastronomia i bellesa...i llegint aquesta entrada m'ha entrat una mica de 'morrinya' per poder-hi anar i tastar aquesta cuina de galeres... aix.

Tapa't de tapes dijo...

Quin àpat, Anna! Que bé que devieu menjar... i, a més del post, felicitats pel llibre!! Ara miaré a veure si puc comprar-lo on-line. Petonet!

La Taula d'en Bernat dijo...

La veritat és que la gastronomia de les terres de l'Ebre és fantàstica i, com a Les Cases d'Alcanar, no hem menjat mai enlloc! Val la pena que us hi acosteu si no us queda massa lluny per gaudir d'aquestes Jornades Gastronòmiques... A més els preus no es poden comparar amb els que trobaríem per Barcelona!

Petons a tots i gràcies per la visita!

Maria Dolores dijo...

Les galeres son molt sabrosses i el arròs amb galeres es delicios.

Anónimo dijo...

hola, doncs proveu a casa Ramon que es menja molt bé; tot deliciós i el restaurant és molt acullidor !!!!
és de marisc i peix fresc de la zona, deliciós el suquet de peix i l'arròs caldós entre d'altres !!!! repetirem !!!!