14/5/11

Coca d’anís i matafaluga

IMG_8701

L’altre dia, tafanejant pels blogs que segueixo més freqüentment, vaig veure una recepta de No tot són postres… a la cuina que em va semblar d’allò més encertada. A més, m’oferia l’oportunitat de donar sortida a la matafaluga que em va sobrar dels bunyols de Quaresma, així que no vaig dubtar a preparar-la en un moment. Es tracta d’una coca amb anís i matafaluga que jo he adaptat seguint les mesures i els ingredients que acostumo a fer servir per a la coneguda coca de iogurt. En aquest cas, només hi he afegit tres cullerades soperes de matafaluga i un rajolí d’anís del Mono, per fer honor a la meva ciutat, Badalona, que fabrica aquesta coneguda marca d’anís des de 1870.

Ingredients:

IMG_8709

4 ous
1 iogurt natural
4 iogurts de farina
3 iogurts de sucre
1’5 iogurts d’oli d’oliva suau
1 sobre de llevat químic (Royal)
la raspadura d’una llimona
una mica de canyella en pols
3 cullerades soperes de matafaluga
un rajolí d’Anís del Mono
mantega per untar el motlle
sucre llustre

Preparació:
Temps estimat:
10 minuts + 40 minuts de cocció

IMG_8726

  • Primer de tot, preescalfeu el forn a 200º i unteu un motlle quadrat amb una mica de mantega. La mida del motlle determinarà el gruix de la coca. Jo us recomano que la diagonal no faci més de 26 cm i que tingui com a mínim 5 cm d’alçada, d’aquesta manera, amb les mides que us dono, us quedarà una coca força alta i farà molt de goig.
  • Tot seguit, poseu tots els ingredients en un bol gran. Primer de tot buideu-hi el iogurt, el netegeu bé i l’assequeu bé amb un drap de cuina perquè el farem servir per prendre la mesura dels altres ingredients. La raspadura de llimona i la canyella en pols són opcionals però molt recomanables perquè aporten un toc d’aroma molt interessant i que, pel meu gust, es complementa molt bé amb el punt anisat de la matafaluga.
  • Mesclem bé tots els ingredients amb una batedora manual fins que quedi una pasta ben homogènia.
  • Aboquem la pasta al motlle amb ajuda d’una llengua de gat o espàtula i el posem al forn.
  • Deixem coure a 180º durant uns 30 minuts, tot i que el temps de cocció depèn molt del forn i del gruix de la coca. Jo us aconsello que quan veieu que de fora està daurat, comproveu la cocció amb un escuradents i, si veieu que li falta una mica, podeu deixar-ho uns minuts més amb el foc de baix.

Aquesta vegada, com que va sortir una coca força maca, vaig portar-ne un bon tros a la feina tallat a petites porcions que de seguida van volar.
A veure si us animeu a aprofitar la matafaluga i l’anís que corre per casa per fer aquesta recepta fàcil, fàcil!

17 comentarios:

No tot són postres dijo...

Anna, no cal que digui res, veritat?

PTNTS
Dolça

Delicias dijo...

Sensacional!!!! M'has deixat sense paraules, simplement fantàstic.


Molts petons!!!

Miquel dijo...

me encanta esta coca por el anis y la matalauva
miquel

Alba dijo...

Quina passada Anna, es veu molt esponjós i gustós amb les herbes que duu. M'emporto la recepta!

No li has posat cap trosset de blue tag a sota per aixecar els trossets,oi? :P jeje!!

Molts petonets!!

Gemma dijo...

La Dolça Glòria és la reina dels cocs :)
I el toc de la matafaluga ha de quedar sensacional, és una de les espècies que m'agraden més!

Alfons dijo...

m'encanta el toc que la matafaluga li dóna a aquests cocs .. d'autèntics, ... dels de tota la vida ...
Una abraçada

Carme i Omar dijo...

Boníssima, la faré segur. Crec que la utilitzaré de base per una coca de llardons.
Petons

La Taula d'en Bernat dijo...

La veritat és que la coca va tenir molt d'èxit i no és gens difícil de fer, amb 5 minuts i una estona de forn ja està llesta!

I la presentació, Alba, sense trampes ni blue tag! Jeje!

Petons a tots!

Glòria dijo...

Llàstima que ja ha passat l'hora de berenar!. Em sembla molt bé això de posar-hi Anís del Mono, per fe ciutat!. És d'aquelles coses de tota la vida fins i tot per als que no som de Badalona.

A peu coix. Núria Sagués dijo...

Ja sento l'olor. Ha d'estar molt bona i t'ha esponjat molt bé. No donc l'abast apuntar receptes que m'agradaria fer.

Ingrid dijo...

Aquesta coca ha d'estar deliciosa!! té un aspecte molt i molt bo...super esponjosa!!
Molts petonets guapa, em va agradar molt conèixe't.
Ahhh i visca el Photoshop!! ;)

La cuina de l'Eri dijo...

Hola Anna
Que bones les coces amb matafaluga... M'emporto la recepta que va molt bé tenir aquestes ràpides, fàcils i ´boníssimes... Petonets

La Taula d'en Bernat dijo...

Gràcies a tots pels comentaris!

A mi també em va agradar molt conèixer-te, Ingrid. A veure si coincidim en algun altre curs...

Fins aviat!

starbase dijo...

La paraula 'matafaluga' justifica per si sola un post sencer!! M'encanta!! :))))

Chez Silvia dijo...

Al final m´hauré de comprar matafaluga, estic veient ultimament unes coques que tenen una pinta!!! com aquesta, que esponjosa!!!petons

Mei dijo...

On puc comprar matafaluga?
Gràcies,
mei

Eva dijo...

Acabo de descobrir el teu blog buscant una recepta de coca de matafaluga, i mira, m'ha faltat temps i ja la tinc al forn! aquí em quedo ;)