29/8/08

Arròs negre amb sipiones i tinta

El darrer cap de setmana, com que vam tenir feina per casa i no vaig tenir gaire ganes de cuinar, vam aprofitar per provar un arròs negre de la casa Just Married que ja havíem comprat feia temps i que mai trobàvem ocasió per preparar.

La veritat és que, tot i que m’havien parlat molt bé d’aquesta marca, no confiava gaire en que el contingut d’una llauna i un grapat d’arròs poguessin donar lloc a res de l’altre món. El resultat, però, va ser una grata sorpresa: l’arròs negre amb sepiones i tinta va quedar exquisit. Em fa vergonya confessar-ho, però penso que mai he menjat un arròs negre tan bo! I el millor de tot és que t’estalvies un munt de feina: només cal abocar el contingut de la llauna a la cassola, esperar que bulli, afegir l’arròs i deixar-ho coure 16 minuts.

Segons el fabricant, de cada llauna en surten 2-3 racions. Nosaltres –l’Aleix i jo- ens ho vam menjar entre tots dos i no va quedar ni un gra d’arròs. Això sí, vam fer plat únic acompanyat d’una amanida verda. El preu, uns 13 euros, pot semblar car, però si ho comparem amb el preu de restaurant surt molt més econòmic. Vaja, que un cop de tant en tant t’estalvies la feina i menges com un rei!

La casa Just Married la vaig descobrir aquest any a la Fira de l’Alimentària. Em va semblar interessant i més tard, a la botiga-restaurant Matamala de Barcelona vam comprar el preparat per fer arròs negre. En la seva web, podeu trobar imatges i la descripció de cada producte, fins i tot podeu fer petites comandes que lliuren a domicili. Algunes propostes són d’allò més suggerent: arròs a banda, arròs a la cassola de peix, arròs amb verduretes i tonyina, arròs caldós amb llamàntol. A més dels arrossos també podeu trobar fideuà i risottos, com el risotto de ceps i moixernons o el més innovador de múrgoles i “puntet” de tòfona. Dins de la col·lecció “Secrets de cuina” hi podeu trobar sofregit casolà de ceba i tomàquet, ceba confitada “a la cullera”, brou de marisc o de peix de roca, brou d’escudella de pagès...

La veritat és que tinc força ganes de provar algun altre d’aquests preparats tan pràctics i resultons. Si teniu ocasió de tastar-ne algun no dubteu a informar-me’n! La Cristina, una companya de feina fan de la marca, em va desaconsellar la fideuà, així que de moment potser escolliré algun altre plat, com algun dels suggerents risottos.

4 comentarios:

Francesc dijo...

Molt bona, la recepta. Pense que no
és tan car si hi inclous tot el temps que estalvies i la tranquil·litat de casa. Salutacions

Clint dijo...

Confirmat. El Rissotto de ceps i moixernons i l'arrós a banda son molt bons.

Jo també penso que qualitat-preu no son gens cars.

La Taula d'en Bernat dijo...

Gràcies Clint! El proper que provaré serà el risotto de ceps i moixernons. Ja em feia molt bona pinta i, si tu ho confirmes, no hi ha dubte!
Fins aviat!

Ro dijo...

Doncs no és la primera crítica positiva que llegeixo d'aquesta marca. Haurem de tenir-lo en compte per un dia que vulguem menjar com a reis i sense treballar massa. Merci!