30/6/09

Amanida de salmó fumat i mango

L’altre dia, l’Anna de El kiwi blau em va donar un parell d’idees ben originals per elaborar algunes d’aquestes amanides d’estiu que tant ens agraden i que tant vénen de gust ara que ja comença a apretar la calor.

La que més em va agradar va ser la que us presento avui: l’amanida de salmó fumat i mango. Seguint el consell de l’Anna, hi vaig afegir uns trossets de formatge de cabra, que combinen la mar de bé amb el salmó, i, per iniciativa pròpia hi vaig incorporar unes olives negres que tenia per la nevera.

En comptes de la tradicional vinagreta d’oli i vinagre de Mòdena, vaig elaborar la vinagreta de mel de la qual ja us he parlat algun cop i que és invent de la meva germana petita. Per elaborar-la només cal barrejar dues cullerades de mel, un rajolí de vinagre de Mòdena, un rajolí d’oli i un polsim de sal. Jo normalment l’escalfava al microones perquè es desfés més, però aquest cop ho vaig provar sense escalfar-la i també va quedar bé.

Per acabar de decorar el plat, hi vaig disseminar unes llavors de sèsam negre, les mateixes que vaig fer servir per arrebossar els tomàquets cherry que us presentava la setmana passada.

Com podeu veure, les amanides són un plat magnífic per deixar anar la imaginació i innovar. Hi ha milers de combinacions originals i apetitoses que fan que menjar quatre fulles verdes sigui més variat i divertit. El proper dia provaré la segona proposta que ens fa l’Anna, que consisteix a emprar poma enlloc de mango i ou dur o parmesà enlloc del formatge de cabra.

10 comentarios:

dolorss dijo...

Apetitosa, colorida, refrescant, senzilla, bonica, ràpida, sana, .... continuo... o ho deixo així?
felicitats per aquest plat extraordinari.
petons

Su dijo...

Tus ultimas recetas que me había perdido...que ricassss, no se para que vengo a estas horassssssss

Muac

xisco dijo...

a jo m'agrada molt el mango, però quan és madur, per què, si esta verdós... pareix que mastegues pi!
un dia la tastaré aquesta amanida... però la verdesca i jo no ens feim gaire cas l'un a l'altre. besades

Mercè dijo...

Tota la raó, les amanides vénen molt de gust ara a l'estiu! I a més, admeten una gran varietat d'ingredients! I aquests que proposes, han de ser una delícia!!
Petons!

OLLES I SOMRIURES dijo...

Ideal, l'apunto per refrescar-me la salut!!!!!!

La Taula d'en Bernat dijo...

Gràcies a tots per la visita!
Xisco, és cert que el mango verd fa gust de pi... Aquest era força maduret i molt bo. Els que són fantàstics (tot i que caríssims) són els que vénen de Costa Rica. Mmmm! Deliciosos!!!
Aquest de l'amanida venia de Màlaga.

Salutacions a tots!

Francesc dijo...

Boníssima, refrescant i abellidora. M'agrada molt.

Margarida dijo...

Molt refrescant l'amanida, però el salmó fumat no m'agrada gens! Hauré de provar amb algun altre ingredient.

El que m'ha agradat molt són les coques de sant Joan! No sabria quina triar, la veritat!
M'he fixat en el cabell d'àngel, i si no vaig errada he vist que tenia restes de pell i de llavors. Dic jo que a aquest preu, per molt artesanal que sigui, bé podrien treure tot això, que després et cobren al preu de cabell d'àngel! Quan la faig jo, ja m'encarrego que estigui ben neta. I quan no tinc temps de fer-la, la compro a Can Corbera (Carrer Pietat,4 tocant al Carrer de Mar), que sempre en tenen a granel i pots comprar la quantitat que vulguis (i crec que no tan cara). I es veu més neta que aquesta que vas utilitzar per fer la coca.

Ara que has començat a fer coques, veuràs que ja no pots parar!
Una abraçada, mestra pastissera!

La Taula d'en Bernat dijo...

Margarida, tindré en compta la recomanació de Can Corbera per al cabell d'àngel, ja m'ho ha dit més d'una persona...

De totes maneres he de dir que el que vaig comprar era deliciós i ben fi. El que t'han semblat pells o llavors crec que la canyella en pols que ja portava el cabel d'àngel. De totes maneres, el preu és excessiu!

Petons!

illetapitita dijo...

Ja les vaig veure i vaig pensar que serien molt bones!
Crec que n'has deixat bon exemple!
Una abraçada!