14/4/12

Fideus d’arròs amb verduretes i soja

IMG_0040

Aquest matí, mentre comprava algunes coses al Santiveri del carrer de Mar de Badalona (un d’aquells llocs on és difícil no trobar alguna cosa), he vist uns fideus d’arròs xinesos que m’han recordat una recepta que havia vist al blog de la Marina, Tapa’t de tapes i que feia temps tenia ganes de provar. Alguns de vosaltres ja coneixeu el meu repte personal amb la cuina oriental que, tot i que he de reconèixer que encara em costa una mica, poc a poc em va conquistant. Aquests fideus els havia provat algun cop en restaurants, però a casa és la primera vegada que els feia. I ha estat ideal perquè tenia algunes verduretes a la nevera i gambes roges congelades, els ingredients necessaris per elaborar un plat saludable i ben apetitós.

Ingredients per a 4 persones:

1 paquet de fideus d’arròs
1 carbassó petit
2 pastanagues
1 manat d’espàrrecs
un bròquil petit
16 gambes roges
un polsim de sal
salsa de soja

Preparació:
Temps estimat:
30 minuts

  • Primer de tot, peleu les pastanagues i el carbassó i talleu-los a bastonets prims.
  • Retireu la cua dels espàrrecs, partint per on es trenqui de forma natural, i talleu-los longitudinalment i partiu-los per la meitat.
  • Renteu bé el bròquil i talleu-lo en floretes.
  • Abans de començar a coure les verdures, poseu una olla amb aigua al foc per escaldar els fideus.
  • Poseu un wok o una paella fonda al foc amb un rajolí d’oli i, quan hagi agafat temperatura, sofregiu-hi les gambes. Jo he fet servir gambes roges congelades amb closca, però també podeu emprar gambetes pelades. En aquest cas no caldrà que les fregiu abans.
  • Retireu les gambes del wok i afegiu, en el mateix oli, la pastanaga.
  • Al cap de 3 minuts, hi afegiu la resta de verdures i aneu sacsejant el wok perquè es vagin fent totes.
  • Mentrestant, peleu les gambes i en retireu el nervi. Reserveu.
  • Quan l’aigua de l’olla arrenqui el bull, hi afegim els fideus i els escaldem durant un minut. Seguidament, els escorrem i els passem per aigua freda perquè perdin l’excés de midó.
  • Quan les verduretes estiguin pràcticament al punt, hi afegiu un rajolí de soja. Tasteu i, segons el vostre gust, hi afegiu un polsim de sal. Cal anar amb compte perquè la salsa de soja ja és molt salada!
  • Afegiu els fideus ben escorreguts al wok juntament amb les gambetes, deixeu coure un parell de minuts i apagueu el foc.

Podeu servir els fideus en un plat fondo, com he fet jo, o en un bol, com fan en molts establiments orientals. I, si voleu donar un toc més exòtic i divertit podeu servir el plat amb palets xinesos.

20 comentarios:

Sílvia A. dijo...

Bo, fàcil, saludable, ràpid... que més volem!!!

QUIMA dijo...

JO tampoc els he fet mai aquest fideus i la veirtat es que he estat temptada a probar-los:
A tu t'ha quedat un plat deliciós:
petons

La cuina de l'Eri dijo...

Què bo que és aquest plat! A mi m'encanta la cuina oriental però encara m'estic iniciant.. Petonets

lolines dijo...

un plat molt sa i que m'agrada molt

La Cuina Violeta dijo...

Els fideus d'arròs són ben bons i fets amb verdures, inigualables.
Nani

Débora de Lucas dijo...

muy ricos¡¡¡¡

Gemma dijo...

Jo tampoc cuino mai amb aquests fideus, em sembla que ens passa el mateix amb la cuina oriental...
M'encanten els plats ben carregats de verdures i m'encanta la soja, de manera que aquest plat em sembla sensacional!

trifasic de baileys dijo...

Que bona que es la pasta xina, digerible i mooolt sana! aquest plat te'l compro ara mateix! petons

Roser dijo...

M'encanten aquest tipus de fideus! Quina bona pinta!! Petons

Chez Silvia dijo...

Aquest tipus de cuina ens encanta a casa!!! aquest plat volaría!!! Ummmm

Cris Mini Món dijo...

Un saltejat com aquest es fantàstic, jo sempre tinc d'aquest fideus a casa, i quan no se que fer, començo a treure coses de la nevera per acompanyar-los.
Una abraçada

Tapa't de tapes dijo...

olé! Ara he vist els vostres fideus, que bons! Semblants a la recepta que he fet jo però ben diferents alhora, per textura i gust! petons

Cuinagenerosa dijo...

entre l'arròs amb ceps i aquests fideus d'arròs em quedaria... amb tots dos! celebro que la cuina oriental poc a poc et vagi conquistant, és bon anar incorporant nous sabors i noves tècniques, sense deixar de banda les nostres. anirem seguint els teux experiments orientals ;-)

Guadalupe Zimmermann dijo...

Hola Anna, una de mis pasiones es la cocina oriental y tu receta me encanta!

Un beso.

Bet dijo...

Com m'agraden els fideus d'arròs!! Sovint amb els de la uni anem menjar-ne a un lloc força bo. Però a casa no els he preparat mai, crec que ja va sent hora... És que no es pot demanar res més: sans, fàcils, boníssims!!
Petonets guapa!!

Lídia dijo...

que bo!! a més es fa amb wok!! jo fa uns dies en vaig comprar un, ja tinc una recepat més per a fer!!

petunikus

Coses de Llàbiro dijo...

La meva primera idea era fer uns fideus d'arròs amb verduretes, ja veig que no puc tardar a fer-los!;)
Petonets.

Miquel dijo...

tremendo estos fideos y su acompañamiento y asi en wok queda estupendo y muy sano esta manera de hacerlo, es una de los platos que mas me gustan asi estilo oriental.
peto

Bea, recetasymás dijo...

Quina pinta més bona! M´encanten els plats orientals!
Petons

bojosperlacuina dijo...

M'encanten aquests plats amb bona verdura. Què bé t'ha quedat!