16/10/10

Bolets, bolets i més bolets!!!

IMG_2872
El dimarts passat, aprofitant la festa del Pilar, vam anar a la muntanya amb la Sara i l’Albert amb la intenció de caçar bolets. La previsió del temps no era gaire esperançadora i alguns dels amics que havien de venir es van fer enrere a l’últim moment. Al final, però, la Lourdes i l’Omar –el germà de la Sara- també es van unir a l’escapada boletaire.

M’han fet prometre que no diré l’indret on vam anar
, però el que sí que puc dir és que, malgrat les quatre gotes de pluja impertinents que no ens van deixar d’empipar en tot el dia, la nostra troballa va ser espectacular. Vam trobar centenars de bolets, de dotze classes diferents: rovellons, pinetells, trompetes de la mort, llenegues, carlets, rossinyols, un cep, diversos ous de reig, pebrasses, cames de perdiu, mollerics i fredolics. I encara en vam deixar un munt perquè no estàvem segurs que fossin comestibles.

Compo 1

Compo 2
La Sara i l’Albert ens van comentar que mai havien trobat tants bolets i de tantes classes diferents en un sol dia. Va ser una escapada fantàstica i plena d’eufòria pels continus triomfs. Fins i tot jo, que no sóc gaire experta en micologia, vaig sorprendre’m descobrint rovellons a la soca d’un arbre o trompetes al marge d’un camí. El que més il·lusió em va fer va ser trobar ous de reig, perquè mai n’havia vist, almenys al bosc.
Després de l’exitosa caminada, i una mica xopats per la pluja, vam anar cap a casa la Sara, on vam fer un esplèndid risotto amb alguns dels bolets que havíem trobat. Mai havia fet un risotto per a tantes persones i amb una paella de fer l’arròs, però la veritat és que va quedar prou bé i va agradar a tothom. La Sara va prendre nota dels passos i els ingredients i segur que ben aviat ens sorprendrà amb un magnífic risotto de bolets.

Ingredients per a 4 persones:

bolets variats
1 pebrot verd petit
1 ceba
1 all
400g d’arròs tipus bomba
1 copa de vi blanc
1l de brou de pollastre
nata líquida
formatge parmesà rallat
oli de tòfona blanca (opcional)

Preparació:
Temps estimat: 45 minuts

IMG_2876
  • Primer de tot, piquem la ceba, el pebrot i l’all, i ho posem a sofregir per aquest mateix ordre en una cassola. Nosaltres ho vam fer en una paella d’arròs perquè érem força colla i no teníem cap cassola prou gran.
  • Mentrestant, netegem els bolets i els tallem a trossets petits. Segons els experts, els bolets mai s’han de netejar amb aigua perquè perden gust i textura, però nosaltres els vam passar una mica per aigua perquè, com que plovia, estaven molt enfangats. Per netejar-los en sec, podeu emprar un drap de cuina, un paper absorbent o un pinzell.
  • Quan la ceba comença a agafar coloret, afegim els bolets al sofregit. Remenem una mica i ho deixem coure uns minuts.
  • Afegim l’arròs i remenem perquè tots els ingredients quedin ben mesclats.
  • Deixem coure dos minuts i afegim el vi blanc.
  • Quan l’arròs s’hagi begut tot el vi, comencem a afegir brou, prèviament escalfat, de cullerot en cullerot. És important no deixar de remenar i afegir poc a poc el brou, a mesura que l’arròs se’l va bebent.
  • Si veieu que quan s’acaba el brou, l’arròs encara està cru, podeu afegir-hi una mica d’aigua.
  • Quan l’arròs estigui pràcticament al punt, afegiu-hi una mica de crema de llet (aproximadament mitja ampolla), remeneu i apagueu el foc.
  • Deixeu que el risotto reposi 5 minuts i emplateu.
  • Si voleu, podeu servir el risotto amb un rajolí d’oli de tòfona per aromatitzar i potenciar el gust dels bolets, i una mica de parmesà rallat.
La veritat és que es va notar que tots havíem col·laborat en la preparació del risotto i que l’havíem fet amb molt d’amor i entusiasme, perquè ens va quedar un plat excel·lent i molt gustós. Clar que si no haguéssim trobat el bé de Déu de bolets que vam trobar, segur que no hagués quedat tan bo…

IMG_2882

IMG_2883


A l’hora de retirar cap a casa, vam fer la repartició de bolets. Havíem omplert dos cistells força grans i un parell de bosses de plàstic. Després havíem distribuït els bolets en safates classificats per espècies.

IMG_2847
A nosaltres ens va tocar un assortit més que generós amb un munt de trompetes de la mort que, de moment, tinc assecant-se a la cuina.

compo 3

compo 4
Ara només queda pensar en la manera de cuinar-los!!!!

13 comentarios:

Margarida dijo...

Ohhhhhhh! Si gairebé podeu posar una parada a plaça i vendre'ls!!!!!

Quina enveja que em fa la gent que, com vosaltres, van a la muntanya i troben de tot!

I la paella aquesta.... segur, segur que era boníssima!

No tot són postres dijo...

Quin bé de Déu!!!
I que bé que us ho deurieu passar ja que quan en trobes t'engresques mooooltíssim!
I per acabar aquest arròs, esplèndid!
PTNTS
Dolça

Anónimo dijo...

Hola Anna!!! Moltes gràcies per venir a visitar-me!!!
I ja que ho dius, sabíes que els auténtics boletaires no diuen mai a quin lloc van??
Ni als més intims!!
Je, je!! Deu entrar al protocol del bon boletaire!!
De tots aquest bolets que he vist només agafo els rovellons y els camagrocs, els altres em fan por qerque la veritat no entenc molt de bolets.
Ara si, el día que trobi un cep em tornaré boixa...
Adeu, Anna. Un petó.

LA COCINERA DE BETULO dijo...

Deu n'hi do la de bolets que veu caçar.
No m'extranya gens ni mica que del risotto no quedés ni un gra.
Petons.

Visc a la Cuina dijo...

Aquest arròs havia de ser bo per força amb aquesta pila de bolets, que bé!

mercè dijo...

La teva fotografia fregan-te les mans del principi ho diu tot, i jo et dic:QUINA ENVEJA!!! aquesta classificació tan variada i esplendida de bolets fa un goig impressionant i una rabieta...Un arròs que debia tenir una potència brutal...l'estat de la cassola per testimoni.Una entrada que dona gust de veure!una abraçada!

MaryLou dijo...

Déu n'hi do!!!! aquesta quantitat de bolets no és normal trovar-la en un sol dia oi????
Felicitats!!!!!!
Petonets

Gemma dijo...

Està sent una bona temporada de bolets, oi? Vosaltres en vau trobar molt i de molt variats!
Segur que el risotto va quedar suculent, només cal veure la paella tan neta que vau deixar, je je je...

Cuinagenerosa dijo...

arròs i bolets, saps a qui li agraden moltíssim? jejeje
la pròxima vegada, avisa!

El plat blanc dijo...

Quin bé de déu de bolets!!! jo no tinc costum d'anar a buscar bolets, pero m'encanten menjar-los!! em sembla que m'has fet venir ganes d'anar-hi. El rissotto de bolets m'encanta ..i a vosaltres també pq heu deixat la paella ben neta, je, je

Alba dijo...

Quina passada!!(i quina enveja...jiji). Quina varietat més boa que vau trobar i quin arròs més bo que vau preparar! nyam nyam!:)

Fem un mos dijo...

Ohhhhhhhhhhhhhhh!. Quin goig de bolets, amb gairebé una selecció complerta, que els gaudiu moltísim. Si la propera vegada necessiteu algú per porta el cistell jo m’apunto jejeje
Petons

Teresa dijo...

A veure si aquest cap de setmana tinc la mateix sort i en trobo! el meu pare era un gran boletaire... jo no... però m'encanten, i ara ens toca a nar-hi a nosaltres! Aquest arrós havia d'estar boníssim!