24/2/14

Tempura de verdures i rap

IMG_5199

Fa dies que tenia ganes de menjar unes verduretes en tempura i, de fet, quan aquesta setmana vaig fer la compra habitual a Can Cuevas, ja hi vaig incloure carxofes, pastanagues i albergínies amb ànim de preparar-les d’aquesta manera. Quan al vespre vaig mirar el que tenia a la nevera intentant inspirar-me per al segon plat, me’n vaig adonar que tenia alguns talls de rap descongelats que s’havien de menjar aviat. Res millor! Faria plat únic: les verduretes en tempura amb el rap. Sé que el més tradicional en restaurants orientals és acompanyar les verdures amb llagostins, però us asseguro que el rap també hi va anar de perles.

Ingredients per a 4 persones:

4 carxofes
2 pastanagues
1 albergínia
12 talls de rap
preparat per fer tempura
julivert picat
salsa de soja
oli d’oliva verge extra i sal

Preparació:
Temps estimat:
45 minuts

  • Primer de tot netegeu les verdures i talleu-les en formes diferents. Les carxofes s’han de netejar ben netejades i deixar-ne poc més que el cor si no voleu que faci fils. Jo he tallat el cor en sis parts. Les albergínies les he tallat en forma de mitges llunes deixant-ne la pell i les pastanagues, un cop ben pelades, a tires allargades.
  • Tot seguit, prepareu la tempura: només cal barrejar tres o quatre cullerades soperes del preparat per a fer tempura amb la quantitat adient d’aigua freda, si pot ser de la nevera. El millor és anar afegint l’aigua poc a poc fins aconseguir una pasta fina però prou espessa per poder cobrir bé les verdures.
  • Poseu en una paella oli abundant i espereu que estigui calent per anar-hi fregint les verduretes prèviament passades per la tempura. La pastanaga, per donar una mica de color al plat, només l’he passat per la tempura fins una mica més de la meitat. D’aquesta manera, la part de dalt ha quedat més ataronjada.
  • Escorreu les verdures sobre un plat amb paper absorbent i saleu-les.
  • Per últim, passeu per la tempura i fregiu els talls de rap. Si se us acaba el preparat torneu a preparar-ne seguint les mateixes instruccions que abans. Jo, quan és per fregir, demano a la peixatera que em posi una cua de rap sencera, en tregui l’espina central i, dels dos lloms, me’n faci talls primets per arrebossar. Segons la mida del rap, en tinc per un parell de vegades.
  • Un cop fregit el rap i escorregut sobre paper absorbent, passem a muntar el plat: disposeu les verdures de manera vistosa, jugant amb formes i colors i al damunt poseu-hi tres talls de rap per plat. Podeu amanir amb una mica de salsa de soja i un polsim de julivert sec.

I ja veureu com el plat té èxit, fins i tot amb els que arrufen el nas davant el peix o les verdures!

7 comentarios:

Roser dijo...

Quina pinta tant favulosa!! petons

Tapa't de tapes dijo...

Quina delícia, molt bona proposta! al blog també en vaig fer una, de recepta amb rap i verdures en tempura, però enfilades en una broqueta. Ens va agradar molt. Potser hi tornaré, veien la teva recepta me n'han tornat a venir ganes! Petons

trifasic de baileys dijo...

si la tempura es fa ben feta, es el millor dels fregits! bon apat aquest que ens has preparat! petons

Judith dijo...

hola guapa! quan de temps. La tempura la tinc pendent, ho vaig intentar un cop i va ser yn fiasco. Petonets

Judith dijo...

hola guapa! quan de temps. La tempura la tinc pendent, ho vaig intentar un cop i va ser yn fiasco. Petonets

La Taula d'en Bernat dijo...

Gràcies a totes per la visita!
M'anoto això de la presentació en broquetes. Ha de quedar molt vistós!

Petonets!

Anónimo dijo...

Receta de tempura casera:
1/2 lata Cerveza muy fria, 1 cucharada vingre vino blanco, 1 pizca de sal y 3 cucharadas soperas de Harina. El vinagre es para que absorba poco aceite. Hechar en un bol los ingredientes y remover. Ajustar la Cerveza y la Harina para la consistencia deseada.

Recepta de tempura casolana:
1/2 llauna Cervesa molt freda, 1 cullerada vingre vi blanc, 1 pessic de sal i 3 cullerades soperes de Farina. El vinagre és perquè absorbeixi poc oli. Hechar en un bol els ingredients i remoure. Ajustar la Cervesa i la Farina per a la consistència desitjada.